En hoe is het in...?

NL | EN
    Diamant ID prijkt toch op de taxi
    24 oktober 2011 - Vier studenten Industrial Design ontwierpen een ‘diamant’ die deze week op een Design Ride-taxi prijkt tijdens de Dutch Design Week. Tot voor kort hadden ze alleen een geraamte, omdat het geld ontbrak voor de bekleding van plexiglas. De faculteit zegde echter toch toe en de vier kregen het afgelopen vrijdag na hard werken voor elkaar om hun werk te voltooien. x6_s.jpg

Frits van Beek, Paul van Beek, Stijn Zoontjens en Fiona Jongejans ontwierpen een diamant die, geheel bekleed met plexiglas spiegels, alles reflecteert. "Tijdens onze opleiding leren we om verder te kijken", vertelde Frits van Beek eerder aan Cursor. "Dat dragen we ook uit met dit ontwerp. Dat je verder moet kijken naar wat er is. Je ziet in de diamant iets anders dan je verwacht."

Voor die reflectie is zo'n tien vierkante meter aan plexiglas spiegel nodig, om alle vlakken mee te bekleden. Erg kostbaar materiaal en de vier vreesden al dat de benodigde zeshonderd euro voor de spiegels er niet zou komen. Het bedrag kwam er uiteindelijk toch.

Binnen TU/e- faculteit Industrial Design voerden tweedejaars studenten het assignment Design Rides uit. Ze bedenken hierbij een verfraaiing voor de taxi's die tijdens de Dutch Design Week bezoekers rondrijden naar de verschillende locaties in de stad. Deze week rijdt de taxi met diamant rond tijdens de Dutch Design Week. (JvG)

ID diamond on taxi after all
    Four students of Industrial Design designed a ‘diamond’ that can be seen on top of a Design Ride during the Dutch Design Week. Until only recently, all they had was the framework, because they lacked the money for its Plexiglas covering. But eventually, the Department gave in and so after hard work, the four managed to complete their work last Friday.