En hoe is het in...?

NL | EN
    Prijs voor Prodrive
    18 november 2011 - Prodrive is uitgeroepen tot beste industriële toeleverancier van Nederland in de categorie Best Knowledge. De band van het bedrijf met de TU/e is sterk. De oprichters, Pieter Janssen en Hans Verhagen, zijn respectievelijk oud-student en oud-werknemer van de TU/e. Ook is Korneel Wijnands van Prodrive als research fellow betrokken bij Electromechanics and Power Electronics van de faculteit Electrical Engineering. x6_s.jpg
    Prodrive-oprichters Hans Verhagen (l) en Pieter Janssen. Foto | Bart van Overbeeke

Prodrive is in 1993 opgericht en is sinds kort gevestigd op de High Tech Campus Eindhoven. Het bedrijf ontwerpt, produceert en levert elektronische modules en complete systemen inclusief mechanica, mechatronica en software aan de industrie en professionele markten. Er werken inmiddels vierhonderd mensen en de verwachte omzet voor dit jaar ligt op tachtig miljoen euro. Prodrive is actief op diverse Europese markten, variërend van de energiesector en de medische technologie tot en met transport en verkeer.

Volgens het juryrapport kan “de uitbesteder zich beperken tot het neerleggen van de functionele specificaties, Prodrive zorgt voor ontwerp, ontwikkeling en productie van de complete module. Het eindresultaat is per saldo goedkoper en, dankzij hun ontwerpslimheid, van hogere kwaliteit dan wat de concurrent of de uitbesteder zelf kan leveren. Prodrive zit met haar modules in de kern van het systeem van de klant en levert derhalve een belangrijke bijdrage aan de toegevoegde waarde die hun klant de eindklant kan bieden.”

De verkiezing is een initiatief van Link Magazine, een managementblad voor industriële uitbesteders en toeleveranciers, en wordt sinds 2002 georganiseerd in samenwerking met de ING-bank en octrooibureau EP&C. Bedrijven kunnen zich niet zelf nomineren, hun klanten moeten hen voordragen. (TJ)

Prize for Prodrive
    Prodrive has won the title best industrial supplier of the Netherlands in the category Best Knowledge. The company’s connection with TU/e is a strong one. Its founders, Pieter Janssen and Hans Verhagen, are a former TU/e student and a former employee, respectively. On top of that, Prodrive’s Korneel Wijnands is a research fellow at Electromechanics and Power Electronics at the Department of Electrical Engineering.