En hoe is het in...?

NL | EN

Magere oogst TU/e bij verdeling Valorisation Grants

21 december 2011 - Technologiestichting STW maakte vandaag bekend aan welke ondernemende onderzoekers men een Valorisation Grant heeft toegekend. De TU/e, die bij voorgaande rondes zeer succesvol was bij het binnenhalen van financiële middelen uit deze subsidiepot, scoort ditmaal matig. Slechts twee Grants van het type fase-1, goed voor elk 25.000 euro, gaan richting TU/e.

Dr.ir. Reza Mahmoudi van de faculteit Electrical Engineering en dr.ir. Rick de Lange van de faculteit Werktuigbouwkunde hebben van STW een Grant  toegekend gekregen om een haalbaarheidsstudie voor hun onderzoek te mogen uitvoeren. De veel lucratievere fase-2 Grants, bedoeld om de eerste stappen te zetten in het valorisatietraject en elk goed voor 200.000 euro, gingen ditmaal echter aan de TU/e voorbij.

Vorig jaar juli ontving de TU/e nog vier fase-2 Grants en drie fase-1 Grants en sleepte daarmee bijna de helft van het totale subsidiebedrag binnen dat STW in die ronde beschikbaar stelde.

De nu toegekende honoreringen zijn het resultaat van de vijftiende aanvraagronde van het Valorisation Grant-programma. Voor fase-1 ontving STW dertig voorstellen, voor fase-2 vijfentwintig voorstellen. In totaal is ditmaal voor ruim anderhalf miljoen euro aan aanvragen gehonoreerd. (HK)

TU/e does poorly in distribution Valorization Grants
    December 21, 2011 – Today, technology Foundation STW announced which entrepreneurial researchers will receive a Valorization Grant. TU/e has been very successful in previous rounds for financial funding, but it didn’t score very well this time. Only two phase-1 Grants, worth 25,000 euro each, were meant for TU/e.