En hoe is het in...?

NL | EN
    Opwarmen voor Nieuwjaarsduik met stevig ontbijt
    9 januari 2012 - Wat doe je als je weet dat je het koud gaat krijgen? Je bereidt je erop voor en gaat, ook vooraf al, op zoek naar warmte. Dat was het devies van scheikundestudenten Nicky Oppers en Mirjam Dias, die vijfentwintig medestudenten wisten over te halen samen mee te doen aan de Nieuwjaarsduik. x31_s.jpg

Meedoen aan de jaarlijkse massale duik in Scheveningen - vooruit, dat wilden ruim twintig leden van studievereniging Japie wel. “Het idee werd warm onthaald, maar veeleisend als studenten zijn, moest het wel zo aangenaam mogelijk gemaakt worden”, blikt mede-initiator Oppers terug.
    Het was volgens hem dan ook zaak om warmteverliezen onder de 'barre' omstandigheden aan het strand zoveel mogelijk te beperken. Nat en kleumend wachten op de gebruikelijke kop Unox-soep ná de duik? Mooi niet dus. Om de te trotseren kou vooráf al zoveel mogelijk te minimaliseren, schoven de Japie-leden eerst een stevig Nieuwjaarsontbijt naar binnen, met onder andere warme chocolademelk, koffie en Brabantse worstenbroodjes.

Na de duik konden de dappere TU/e-studenten zich hullen in hun gesponsorde donkerblauwe badjassen. Oppers blikt terug op een geslaagde Nieuwjaarsdag. “Het was één groot feest; de sfeer was, mede door het relatief warme weer, echt top.” (MvdV)

Heat up for New Year’s Dive with substantial breakfast
    What do you do when you know you’ll be cold? You prepare yourself by looking for warmth, even before you’re chilly. Said advice was given by Chemistry students Nicky Oppers and Mirjam Das, who managed to persuade 25 fellow students to join in the annual New Year’s Dive.