spacer.png, 0 kB
Volg Cursor via Twitter Volg Cursor via Facebook Cursor RSS feed
spacer.png, 0 kB

spacer.png, 0 kB
En hoe is het in...?
 

NL | EN
    PrintE-mail Tweet dit artikel Deel dit artikel op Facebook
    Buitenlanders kritischer over catering
    1 februari 2012 - Medewerkers en studenten zijn nu tevredener over de cateringfaciliteiten van de TU/e dan in 2004 en 2007. Dat blijkt uit het tevredenheidsonderzoek dat afgelopen jaar is gehouden. Bijna alle cateringvoorzieningen scoren nu hoger. Alleen de horecavoorzieningen in De Zwarte Doos en de University Club scoren lager dan bij het vorige onderzoek. Buitenlandse medewerkers en studenten zijn kritischer dan Nederlandse: bijna de helft vindt dat het aanbod niet voldoet aan hun behoefte. x16_s.jpg
    De kantine in het Paviljoen. Archieffoto | Bart van Overbeeke

    Overall krijgen de voorzieningen een 6,6. In 2007 en 2004 was dat nog respectievelijk een 6,1 en een 5,5. Buitenlandse studenten en medewerkers geven het nu een 5,8.

    Studenten blijken de cateringvoorzieningen hoger te waarderen dan medewerkers. Dat geldt voor vrijwel alle onderdelen, met uitzondering van het prijsniveau van de aangeboden producten. Ook valt op dat medewerkers De Zwarte Doos hoger waarderen dan studenten.

    Kritiek is er vooral van buitenlandse studenten en medewerkers, die aangeven dat het aanbod en de prijs van warme maaltijden nog voor verbetering vatbaar is. Ook pleiten veel respondenten – voornamelijk studenten - voor een eenvoudiger assortiment, met bijvoorbeeld simpele broodjes kaas of ham in plaats van exotische snacks. Ook de openingstijden van de kantines worden als onvoldoende beoordeeld.

    Monique Kuyk, hoofd Services van Dienst Interne Zaken, zegt dat het onderzoek zal worden gebruikt om de catering vooral op detailniveau aan te sturen. Het is volgens haar niet haalbaar om het assortiment drastisch aan te passen aan de wensen van de buitenlanders. “Daarvoor is het toch een te kleine groep. Maar we proberen uiteraard wel zo veel mogelijk tegemoet te komen aan hun wensen.” Eurest, dat sinds 2011 de catering verzorgt, heeft zich het afgelopen jaar volgens Kuyk een flexibele cateraar getoond. Het is volgens haar wellicht mogelijk om nog iets meer warme maaltijden aan te bieden tegen een wat lagere prijs – een ander kritiekpunt van met name studenten. “Al valt er aan de prijs niet zo veel te doen. De universiteit geeft nu eenmaal geen subsidie.”

    Aan de enquête, uitgevoerd door VFM Facility Experts, werkten 1810 van de bijna elfduizend medewerkers en studenten mee - voldoende voor een betrouwbaarheidsmarge van twee procent. Dit houdt in dat de kans 95 procent is dat de steekproef minder dan twee procent afwijkt van de perceptie van alle campusbewoners. (TJ)

    Foreign student more critical of catering
    A satisfaction survey conducted last year shows staff and students are happier with TU/e’s catering facilities now than they were back in 2004 and 2007. Nearly all catering services received a higher score than before, except for those at De Zwarte Doos and University Club, which received a lower score this time. Foreign staff and students are more critical than their Dutch colleagues: for almost half, the offer doesn’t meet their needs.