En hoe is het in...?

NL | EN

Op je telefoon zien welke soep de kantine opdient

26 januari 2012 - Edwin Hermkens, student Technische Informatica, heeft een Android applicatie ontworpen waarmee studenten op hun telefoon kunnen zien wat de kantines op het TU/e-terrein serveren en wat het eten kost. De menu’s zijn te zien in een weekoverzicht of per dag. Vanaf deze week is de gratis app te downloaden van de Android Market. x2_s.jpg

Hermkens vertelt dat hij vaak ’s avonds in het Auditorium gaat eten met een aantal actieve leden van GEWIS (Wiskunde & Informatica). “Het was moeilijk om het menu te vinden op de site van de TU/e. Vooral daarom besloot ik de app te maken.”

De informatie over het eten haalt de student van de site van de TU/e. “Het is een beetje een ingewikkeld verhaal, maar het komt er op neer dat ik de data opsla op mijn eigen server. De app vraagt die data op.” En als het menu verandert? “De data worden automatisch gecontroleerd en aangepast aan die van de universiteit.”

De app wordt waarschijnlijk nog uitgebreid. “Ik wil ervoor zorgen dat gebruikers aan kunnen geven of ze iets lekker vinden of niet, maar dat ga ik pas doen als ik echt tijd over heb!” (EdG)

Phone informs students of cafeteria's soup of the day

Edwin Hermkens, student of Computer Science & Engineering, created an Android app enabling students to check what TU/e cafeterias are serving and what dinner costs. The app provides both a weekly and a daily menu overview, and can now be downloaded for free from Android Market.