En hoe is het in...?

NL | EN
    In Twente gaat ie in ieder geval door
    07 februari 2012 - Aan de Universiteit Twente wachten ze niet op de Friese ijsmeesters voor de tocht-der-tochten, ze zetten er zelf een uit! Aanstaande donderdag wordt op de campus van de Universiteit Twente namelijk de Elfvijvertocht gereden. De ‘rayonhoofden’ voeren momenteel druk overleg over de vierde editie van de tocht. x28_s.jpg
    Een eerdere editie van de Twentse Elfvijvertocht. Foto | UT Nieuws

De tocht doet –zoals de naam doet vermoeden– elf vijvers aan en voert “vanaf het torentje van Drienerlo via de kanaaltjes langs de Drienerlolaan achter Langezijds langs naar de Horst-vijvers met uiteindelijk de finish op de vijver bij Cubicus”, aldus UT Nieuws.

Het evenement start donderdag om 11.30 en duurt tot 14.30 uur. Hoeveel studenten kunnen deelnemen en of ook studenten van buiten de Universiteit Twente welkom zijn, is nog niet bekend. Daarover wordt op dit moment overleg gevoerd. Enthousiastelingen wordt geadviseerd de website van UT Nieuws in de gaten houden.

De eerste Elfvijvertocht werd in 1987 verreden, op initiatief van de toenmalige wiskundestudent Harold de Boer. De laatste editie vond plaats in 1996. In 2002 werd de tocht op het laatste moment afgeblazen, vanwege invallende dooi. (HOP)

Twente University doesn’t feel like waiting for the Frisian ‘IJsmeesters’ (ice masters) to start the renowned ‘Elfstedentocht’ (eleven-cities tour); they just organized one themselves! Next Thursday, UT’s university campus will be host to a true Eleven-pond tour. District heads are currently discussing the tour’s fourth edition.
    The tour calls in at eleven ponds, of course, and leads “from the small Drienerlo tower via the canals past the Drienerlolaan passing Langezijds then onto the Horst ponds to the finish at the Cubicus pond”, according to UT News.