En hoe is het in...?

NL | EN
    Relatief veel Proof of Concept-subsidie voor TU/e
    29 februari 2012 - Nederland heeft deze ronde 5 toegekende Proof of Concept-subsidies binnengehaald van de 22 voorstellen die de European Research Council heeft gehonoreerd. Nederlandse universiteiten hebben hiermee de meeste Proof of Concept-financiering verworven in vergelijking met andere landen. Van de voorstellen die in heel 2011 zijn ingediend, kregen er in totaal 52 subsidie. Daarvan komen er drie van de TU/e.
    De voorstellen die prof.dr.ir. Luc Brunsveld (Biomedische Technologie) en prof.dr.ir. Jaap Schouten (Scheikundige Technologie) in 2011 indienden, zijn twee weken geleden officieel gehonoreerd. Bij de bekendmaking in oktober 2011 zat het project van prof.dr. Bert Meijer (Scheikundige Technologie, Biomedische Technologie, ICMS). De bekendmaking van de 22 projecten van de laatste ronde vond 14 februari plaats. De eerste 30 projecten werden al in oktober 2011 bekendgemaakt.

De ERC Proof of Concept is ervoor bedoeld om het gat te overbruggen tussen onderzoek en het begin van het vermarkten van een innovatie. Dit fonds is een extra subsidie van 150.000 euro per project voor onderzoekers die al een ERC grant hebben. Activiteiten gerelateerd aan onder andere intellectuele eigendomsrechten, marktonderzoek of het onderzoeken van commerciële of zakelijke mogelijkheden worden gefinancierd. (JvG)
    Relatively many Proof-of-Concept grants for TU/e
    Of the 22 proposals the European Research Council has accepted, five grants are going to the Netherlands. Compared to other countries, Dutch universities have acquired the most Proof-of-Concept grants. Of all proposals submitted in 2011, 52 received a grant, and three of those proposals came from TU/e.