En hoe is het in...?

NL | EN
    TU/eXperience vervroegd naar juni
    29 februari 2012 - Voortaan houdt de TU/e haar TU/eXperience jaarlijks in de eerste week van juni in plaats van op de gebruikelijke eerste zondag van oktober. Op die manier kan de TU/e meedoen aan de Dutch Technology Week (DTW) die dit jaar voor het eerst wordt georganiseerd. Over een krappe drie maanden, op 3 juni, gaan enkele deuren van de TU/e open voor groot publiek. x15_s.jpg
    Een eerdere editie van de TU/eXperience

De DTW is een initiatief van Brainport Development en bedrijven en kennisinstellingen in de regio. Het is een festivalweek met veel doe-activiteiten waarbij de kernlocaties Strijp S, Evoluon en TU/e zijn. Met de DTW hoopt de organisatie de actielijn die in het jaar waarin ze de titel Slimste regio mocht voeren, door te zetten. Op 8 juni wordt een nieuwe slimste regio gekozen.

Vanwege de krappe tijdsplanning en de drukte op de faculteiten door onder andere de start van het Bachelor College heeft het CvB gekozen om het bestaande evenement TU/eXperience in te zetten en niet iets nieuws te ontwikkelen.

In de eerste week van juni heeft de campus te maken met werkzaamheden in verband met de aanleg van de Groene loper en zal de zuidkant van het terrein niet beschikbaar zijn voor activiteiten. Tegelijkertijd vindt het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap 2012 plaats waardoor vijftienhonderd studenten van verschillende universiteiten hier sporten en kamperen.

Vanwege deze beperkende factoren krijgt de TU/eXperience een andere invulling. Het blijft een ‘familiedag’, maar de activiteiten worden centraal gehouden in Auditorium, het grasveld langs de Dommel en eventueel de hal van Potentiaal en het Hoofdgebouw. Het wordt een combinatie van binnen- en buitenactiviteiten. De succesnummers van andere jaren, zoals de robots, het toverlab en het kindercollege vinden daar plaats. De faculteiten blijven gesloten.

De strategic areas Energy, Smart Mobility en Health blijven kapstok voor de inhoud. Dit sluit goed aan bij de focus van DTW op maatschappelijke relevantie. (NS)

summary