En hoe is het in...?

NL | EN
    Philips toponderzoeker Emile Aarts vice-decaan W&I
    2 maart 2012 - Het College van Bestuur van de TU/e benoemt prof. dr. Emile Aarts per 1 mei tot vice-decaan bij de faculteit Wiskunde & Informatica (W&I). Momenteel is Aarts Chief Scientific Officer en lid van met managementteam van Philips Research Laboratories. Verder is Emile Aarts deeltijdhoogleraar aan de faculteit Industrial Design van de TU/e. Naar verwachting zal hij in 2013 Arjeh Cohen opvolgen als decaan van de faculteit W&I.
    x28_s.jpg
    prof.dr. Emile Aarts

Emile Aarts heeft een grote staat van dienst in de informatica, in wetenschappelijk onderzoek, en in bestuurlijk werk op deze gebieden. Hij heeft een MSc. en PhD. in de fysica en is al meer dan 25 jaar actief als onderzoekswetenschapper in de computerwetenschappen. Sinds 1991 heeft hij een leerstoel aan de TU/e als deeltijdhoogleraar: van 1991 tot 2007 bij de faculteit Wiskunde & Informatica en sinds 2007 bij de faculteit Industrial Design. Aarts is momenteel ook directeur van het Intelligent Lighting Institute van de TU/e.

Aarts zit in verscheidende wetenschappelijke adviesorganen en overheidsraden op nationaal en Europees niveau. Hij is medeauteur van meer dan 10 boeken en ruim 200 wetenschappelijke artikelen over een diversiteit aan onderwerpen waaronder kernfysica, VLSI-ontwerp, intelligente algoritmen en interactieontwerp. Hij was betrokken bij de lancering van het concept Ambient Intelligence en bij de oprichting van het ExperienceLab van Philips. Zijn recente onderzoeksinteresses liggen bij intelligente systemen en interactietechnologie en -ontwerp. (FR)

Philips top researcher Emile Aarts vice-Dean W&I
    The Executive Board and TU/e have appointed prof.dr. Emile Aarts as vice-Dean of the Department of Mathematics and Computer Science (W&I). He is to start March 1. Currently, Aarts is Chief Scientific Officer and a member of the Philips Research Laboratories management team. Aarts is also a part-time professor at TU/e’s Department of Industrial Design. He’s expected to succeed Arjen Cohen as Dean of the Department of W&I in 2013.