En hoe is het in...?

NL | EN
    Estafetteploeg Asterix boekt nieuw clubrecord Trappenloop
    14 maart 2012 - De estafetteploeg van Asterix heeft  dinsdag 13 maart een nieuw clubrecord gevestigd tijdens de jaarlijkse Trappenloop in het Hoofdgebouw. In 47,07 seconden vlogen Paul Knoops, Willart Haas en Thomas Snel over de trap van vloer -1 naar de twaalfde etage. Dat is vier seconden sneller dan het oude clubrecord van de studentenatletiekvereniging. De wedstrijd kent behalve  de estafette nog drie andere categorieën: dames, heren en de serieus snelle hazen. x19_s.jpg
    Trappenlopers in actie.
    Foto | Bart van Overbeeke

Het is moeilijk voor te stellen maar het is lekker liggen op de vloer van het trappenhuis op de bovenste verdieping. Ellen Duijvenstijn stort na een minuut en vier seconden rennen neer en blijft een tijdje liggen. Als ze weer op adem is: “Oh, die verzuring, alles doet pijn. Vanaf de achtste sloeg het toe. Met een sprint voluit gaan is minder zwaar. Hier moet je eigenlijk constant springen.” Haar tegenstander Nicky de Jonge komt wat later en wat rustiger boven: “Ik kan dit niet. Ik ben dan ook lange afstandsloper, ik train voor halve marathons. Ellen is veel explosiever.”

Bij de heren herkent Frank Wessel het gevoel van Ellen. Hij reageert op soortgelijke wijze: neerstorten, hijgen en in zijn geval ook wat gevloek. Zijn inspanning is niet voldoende voor de winst, die eer valt Martin van Mourik ten deel. Die rent in 55.86 seconden dertien verdiepingen omhoog. Saillant detail: hij is geen lid van Asterix, maar traint bij All Terrain.

Marijke Valk, die een solowedstrijd loopt, weet met 1.03.34 haar twee tegenstandsters te verslaan. De heren kunnen dit later bij een drankje in het studentensportcentrum prima verklaren: “Zij is heel krachtig.Vorig jaar deed ze nog aan polsstokhoogspringen.” (NS)

Asterix relay team sets new club record stairs run
    The Asterix relay team has set a new club record during the annual Stairs Run in the Hoofdgebouw, last Tuesday, March 13. It took Paul Knoops, Willart Haas and Thomas Snel 47.07 second to get from floor -1 to the thirteenth floor.  That’s four second faster than the athletic association’s former club record.