En hoe is het in...?

NL | EN
    Kom in actie tegen de bezuinigingen!
    16 maart 2012 - Ben je ook tegen de aankomende bezuinigingen in het onderwijs? In de week van 19 tot en met 23 maart is er een landelijke actieweek waarin studenten in actie komen. De Eindhovense studentenraad heeft namens de TU/e een actie bedacht waarmee iedereen zijn ongenoegen kan uiten. x38_s.jpg

Volgende week maandag, dinsdag en woensdag zullen er door de studentenraad ansichtkaarten worden verspreid waarop de studenten hun zorgen kunnen uitspreken over de kwaliteit en de toegankelijkheid van de Universiteit. Zeker studenten van de TU/e worden extra hard gepakt door de bezuinigingen. De masterbeurs wordt afgeschaft, terwijl een technische master twee jaar duurt.

Op de kaarten staan afbeeldingen die laten zien hoe innovatief de regio Eindhoven is. Hiermee wil de studentenraad laten zien dat techniekstudenten hard nodig zijn. Nu is Eindhoven nog de slimste regio in de wereld, maar door de huidige bezuinigingsplannen zou dit weleens kunnen veranderen.

De ansichtkaarten worden verzameld in de 'Tweede Kamer brievenbussen'. Deze staan in het Auditorium, het Potentiaal, Vertigo, de Hal, Het Paviljoen en het Sportcentrum. Ook bij de ingang van Gemini staat een brievenbus. In het hoofdgebouw staan brievenbussen aan de zuidzijde voor de liften en op de loopbrug. Woensdag 21 maart zullen een aantal studenten afreizen naar Den Haag. Daar geven zij alle kaarten en brieven aan de Tweede Kamer, samen met de vertegenwoordigers van andere studentensteden. (HR)

Protest against cutbacks

Do you oppose the imminent cutbacks on education? During a nationwide week of campaigning, from March 19-23, students will be protesting everywhere. On behalf of TU/e, the Eindhoven Student Council (ESR) has come up with a campaign for everyone to express their dissatisfaction.