En hoe is het in...?

NL | EN
    Asterix zoekt snelle dames voor Batavierenrace-team
    20 maart 2012 - Donderdag 29 maart organiseert de Eindhovense Studenten Atletiek Vereniging Asterix de jaarlijkse Dommelloop. Naast een recreatieve loop van 5 of 10 kilometer over het TU/e-terrein, is de loop ook een selectiewedstrijd voor de Batavierenrace op 27 en 28 april. Hoewel het TU/e-Fontys Bata team voldoende aanmeldingen heeft, hoopt ze nog enkele snelle dames aan het team te kunnen toevoegen. x43_s.jpg

Ellen Adolfs van de commissie TU/e Fontys Batavierenrace: "We zijn dit jaar al vroeg met de voorbereiding van de Batavierenrace begonnen en hebben enkele toplopers in ons team. We zijn er zeker van dat ons persoonlijk record verbroken gaat worden, en wie weet nog wel meer… Het is de veertigste editie van de Bata, daar moeten we als Team040 pieken."

Daarom heeft Team040 volgens Dommelloop/Batavierenrace-organisator Mark Schriek nog hardlopende vrouwen nodig. "Om het niveau nog iets verder omhoog te trekken zou het mooi zijn als er nog een of twee snelle dames bijkomen. We hopen voor de Dommelloop op honderd deelnemers, daar moeten toch wel een paar vrouwelijke talenten tussen zitten. Er zal bovendien een DJ draaien om de lopers goed op te zwepen, we maken er een mooie wedstrijd van."

Adolfs benadrukt dat potentiële Bata-kandidaten wel aan enkele criteria moeten voldoen. "We zijn op zoek naar vrouwen die met een gemiddelde snelheid van veertien km/uur een afstand tussen de drie en zeven kilometer kunnen lopen. Het merendeel van deze etappes zijn geheel verhard, een enkele loopt over een gedeeltelijk onverhard parcours. Er valt nog veel te schuiven, de uiteindelijke etappe-indeling wordt pas gemaakt zodra de selectie bij de organisatie bekend is. Dus dames: pak je hardloopschoenen en doe donderdag 29 maart mee!"

Inschrijven voor de Dommelloop is mogelijk via Asterix en tot 18.00 uur op de startlocatie zelf. De start is om 18.30 uur op het veld voor het Auditorium. (NT)

Asterix still looking for speedy ladies to join team Batavierenrace

On Thursday, March 29, the Eindhoven Student Athletics Association Asterix will be organizing the annual Dommel Run. Apart from being a recreational 5 and 10-kilometer run, it's also meant to determine who'll be participating in the Batavierenrace held April 27 and 28. Although the TU/e-Fontys team Bata has received sufficient applications, it hopes to be able to add several speedy ladies to their team.