En hoe is het in...?

NL | EN
    Instructie voor gebruik voicemail uitgebreid na BNN-uitzending
    20 maart 2012 - In het BNN-programma 24/7 werd maandagavond melding gemaakt van het feit dat de redactie in staat was geweest in te breken op de voicemailbox van enkele TU/e-secretariaten en -medewerkers. De standaard toegangscode was daarbij niet aangepast. Dienst ICT heeft een extra instructie op de site geplaatst en faculteiten en diensten zullen er mogelijk een mail over ontvangen. x45_s.jpg

"De verantwoordelijkheid voor het veilig gebruik van een voicemailbox ligt uiteindelijk bij gebruiker", zegt Geert Jaap Scherpenzeel, manager Tele- en Datacommunicatie Services bij Dienst ICT. Vandaag werd op de site waarop kan worden doorgeklikt naar de handleiding voor het installeren en het gebruik van de voicemailbox, al de volgende passage toegevoegd: 'Bij in gebruikname is het van belang om de standaard PIN-code zoals die in de handleiding beschreven staat, te vervangen door een door uzelf te kiezen afwijkende PIN-code. Dit om de voicemailbox af te schermen tegen misbruik.' Scherpenzeel zegt dat er over gedacht wordt om faculteiten en diensten nog een mail te sturen om te wijzen de beveiliging van dit soort systemen.

In de BNN-uitzending van 19 maart werden enkele voicemailberichten ten gehore gebracht. Dat waren wel gedateerde berichten, waaronder een voicemail die handelde over de jubileumreceptie van Martin van Gessel, die al meer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden. Volgens een bericht op de site van BNN zouden er ook berichten zijn beluisterd van het College van Bestuur, van diverse directeuren bedrijfsvoering en van enkele hoogleraren. (HK)

Instructions for using voicemail more comprehensive after BNN show

Last Monday night, the BNN show 24/7 reported their editorial staff had been able to hack the voicemails of several TU/e secretariats and faculty. The standard access code to these voicemail boxed had not been changed. ICT Service added an extra instruction to their website and departments and services will receive an e-mail on the matter shortly.