En hoe is het in...?

NL | EN
    Eerste Dutch Technology Week in Brainport Regio Eindhoven
    21 maart 2012 - Van 1 tot en met 8 juni organiseert de slimste regio van de wereld voor de eerste keer de Dutch Technology Week (DTW). Tijdens deze week wordt een breed publiek verrast met technologische innovaties. Ook studenten zijn van harte welkom op de verschillende evenementen die deze week worden georganiseerd. x48_s.jpg
    De TU/e is medeorganisator van de DTW.

De TU/e is een van de vele organisatoren van de week, naast onder andere Brainport, de High Tech Campus en ASML. Deze bedrijven en instellingen willen tijdens de DTW laten zien hoe de hightech industrie in elkaar zit. Ook willen ze aantonen hoe belangrijk de rol van technologie en innovatie in de samenleving is. De organisatie wil het evenement in de toekomst uit laten groeien tot de grote van de Dutch Design Week.

"De samenwerking tussen overheid, industrie en wetenschap is in de Brainport regio Eindhoven intensief en succesvol. Tijdens de Dutch Technology Week kunnen we laten zien hoe we bijdragen aan oplossingen voor grote maatschappelijke vraagstukken, zoals energie, gezondheidszorg en mobiliteit. Jonge mensen kunnen in deze regio hun dromen realiseren", aldus Jo van Ham, lid van het College van Bestuur van de TU/e.

De week begint met Smart Meets Smart waar onder andere een prominente Nobelprijswinnaar aanwezig zal zijn. Op zaterdag is er de Hightech ontdekkingsroute langs de technische hotspots van Eindhoven. Op zondag is de TU/experience, waarbij jong en oud kennis kunnen maken met de activiteiten van de TU/e. De hele week zijn er nog vele andere activiteiten die je op de site terug kunt vinden. De week wordt afgesloten met de uitreiking van de ICF award. Eindhoven geeft zijn titel 'slimste regio van de wereld' dan over aan een andere regio. (HR)

First Dutch Technology Week in Brainport Region Eindhoven
    From June 1-8, the world’s smartest region will be hosting the Dutch Technology Week (DTW) for the first time. The week is aimed at surprising a wide audience with technological innovations. Students too are more than welcome to attend the various events that will be organized during the week.