En hoe is het in...?

NL | EN

Werkstudenten gezocht voor Robocup Dutch Open

21 maart 2012 - De stichting Robotica Nederland, opgericht door de TU/e en het robotvoetbalteam Tech United, is op zoek naar een groot aantal studentassistenten om het aanstaande RoboCup Dutch Open tot een succes te maken. Het toernooi voor voetbalrobots vindt plaats van 25 tot en met 29 april in het Indoor Sportcentrum aan de Aalsterweg in Eindhoven. x51_s.jpg

Aan het evenement nemen teams uit onder meer Nederland, Japan, Iran, Duitsland en Portugal het tegen elkaar op met verschillende robots. Tech United doet mee met de voetballende TURTLE robots en de servicerobot AMIGO.

Behalve een serie wedstrijden is er tijdens de Dutch Open een techniekbeurs met bedrijven uit de regio. Ook de Stichting Techniekpromotie is aanwezig en biedt jeugdige bezoekers de kans om aan de slag te gaan met robots. Verder is er een 3D-bioscoop met beelden van robots, een robotdisco en een knuffelhoek waar aaibare robotdinosaurusjes zijn.

Om alles in goede banen te leiden zoekt Robotica Nederland studenten die wat willen bijverdienen. In ruil hiervoor moeten ze allerlei klusjes uitvoeren zoals het begeleiden van de teams, de sponsors en het publiek. Ook worden mensen gezocht die op de beurs de diverse attracties bemannen. En studenten die handig zijn in berichtgeving kunnen een verslag maken voor social media en de website van het toernooi.

De werkzaamheden zijn van 23 tot en met 29 april. Studenten die willen meehelpen, kunnen hun belangstelling kenbaar maken per e-mail. Een korte motivatie met CV kan worden verstuurd naar Robotica Nederland. Het is ook mogelijk om een praatje te komen maken in het stadion RoboCup in Gemini-Noord op de TU/e. (FvO)

Working students needed for RoboCup Dutch Open
    The Robotics Foundation Netherlands, founded by TU/e and the Tech United robot soccer team, is looking for a large number of student assistants to make sure the upcoming RoboCup Dutch Open will be a success. The soccer robot tournament will be held from April 25 through 29 in the Indoor Sports Center at the Aalsterweg in Eindhoven.