En hoe is het in...?

NL | EN
    Meer Nederlandse studenten naar België
    27 maart 2012 - Het aantal Nederlanders dat met studiefinanciering in België studeert, is met zeven procent gestegen naar 4.620. Dit nieuwe cijfer werd vanochtend door de Volkskrant gepubliceerd. x21_s.jpg

De belangstelling voor een studie in België groeit gestaag. Eerder deze maand maakte het tijdschrift Transfer van internationaliseringsorganisatie Nuffic bekend dat het totale aantal Nederlanders dat staat ingeschreven bij Vlaamse universiteiten dit collegejaar is gegroeid van 5.257 naar 6.088. Het waren voorlopige cijfers, waarin ook de Nederlanders zijn meegenomen die zonder studiefinanciering in Vlaanderen studeren.

De Volkskrant meldde ook dat het aantal Nederlandse studenten met stufi in de Verenigde Staten van ruim 1.600 naar ongeveer 2.700 is gestegen, maar die aantallen kloppen niet. Navraag bij de Dienst Uitvoering Onderwijs leert dat er afgelopen december 343 studenten in de VS verbleven, tegen 335 eind 2010. (HOP)

More Dutch students to Belgium
    The number of Dutch people studying in Belgium on a student grant has increased by seven percent and is now 4,620. This number was published by newspaper de Volkskrant this morning. Students are more and more interested in doing a program in Belgium. Earlier this month, Transfer magazine, published by internationalization organization Nuffic, announced the total number of Dutch students enrolled in Flemish universities has increased from 5,257 to 6,088 this academic year alone. The numbers were provisional since they also included Dutch students who are enrolled in a Flemish university without receiving any student grant.