En hoe is het in...?

NL | EN
    Wiskunde & Informatica lanceert Parking app voor campus
    30 maart 2012 - De faculteit Wiskunde & Informatica start in september met het nieuwe vak App Development. Vooruitlopend op de nieuwe opleiding wordt medewerkers en studenten alvast de kans geboden om een voorproefje te nemen. Er is een TU/e Parking app ontwikkeld die aangeeft waar beschikbare parkeerplaatsen zijn op de campus van de TU Eindhoven.

In het kader van Campus 2020 wordt naast de bouw van MetaForum de Groene Loper gerealiseerd. De aanleg hiervan zal begin april starten en tot september duren. Daardoor zullen er vele parkeerplaatsen verdwijnen.

Om dit ongemak zoveel mogelijk tegen te gaan, hebben studenten van Wiskunde & Informatica een app bedacht. Automobilisten die de campus oprijden, kunnen met behulp van de app vrij eenvoudig een parkeerplaats vinden die vrij is. De app is vanaf komende zondag te downloaden. Er is ook een online versie beschikbaar.

Voorlopig is de app alleen voor Android toestellen beschikbaar. Een versie voor iPhone zal spoedig volgen, aldus ing. Sacha Claessens, communicatiemedewerker Wiskunde & Informatica.

Bovenstaande artikel betrof een 1 aprilgrap. Toch wordt er wel degelijk gewerkt aan een app waarmee naar parkeerplaatsen kan worden gezocht.

summary