En hoe is het in...?

NL | EN
    Liefdespolitie tipt krappere collegezalen
    5 april 2012 - Liefde is overal. Maar hoe zit dat eigenlijk op de TU/e? De liefdespolitie onderzocht dit gisteren, 4 april, de dag van de liefde. De dames, gekleed in stoere politiejurkjes, overvielen studenten en medewerkers overdag met hun soms pittige vragen en gaven ’s avonds in het Gaslab een persconferentie. Hierin werden vooral tips gegeven om de liefde op de TU/e te bevorderen. x2_s.jpg
    Foto | Bram Berkien

De dames van de liefdespolitie beginnen hun onderzoek in de overvolle kantine van het Auditorium. “Hoe is het om een mooie vrouw te zijn op de TU/e?”, vraagt een van de agentes aan een meisje dat aan een tafel vol met jongens zit. Nadat de hele tafel is uitgelachen, zegt een van de heren: “Meisjes zijn schaars hier op de TU. Er zijn meestal zes jongens die hetzelfde meisje leuk vinden”. Op de vraag waar de leukste jongens zitten, antwoordt het meisje: “Bij ID natuurlijk! Die faculteit is iets minder bèta dan de andere studies, er zitten minder nerds”.

Tijdens de thema-avond ‘Chemie van de Liefde’, georganiseerd door Studium Generale, presenteerde de Liefdespolitie haar bevindingen. Wat de dames opviel, was dat vrijwel iedereen tevreden is met zijn huidige status: “De singles op de TU/e zijn bijna allemaal happy singles. We hebben maar één verbitterde vrijgezel gesproken”. Industrial Design staat met stip op één als het gaat over leuke meisjes, maar ook de leuke jongens blijken bij ID te zitten.

TU/e-studenten zijn niet op zoek naar uiterlijke schoonheid, ze zoeken vooral vertrouwen en authenticiteit in een relatie. Een persoon omschreef het als: ‘intellectuele aantrekkelijkheid’. Maar ondanks dat iedereen goed weet waarnaar ze op zoek zijn, bruist de liefde nog niet echt op de TU/e. “Het lijkt erop dat iedereen vooral heel erg met zijn studie bezig is en dat ze de liefde elders zoeken”, aldus de liefdespolitie. Afknappers zijn desinteresse en alleen over jezelf praten. Eén van de ondervraagden knapt af op ‘maagdelijk witte onderbroeken’.

Om de liefde te bevorderen hebben de dames nog wel enkele tips. Buiten de Dommel en ‘de twaalfde verdieping’ van het hoofdgebouw zijn er weinig knusse plekjes op de TU/e. “Studenten klagen over het beton en de kale ruimtes”. De liefdespolitie ziet graag meer banken en meer kleur. Ook moet er meer worden samengewerkt in kleine studiegroepen en moet het huiswerk voortaan in duo’s worden opgegeven. De collegezalen moeten krapper en er moeten meer brandoefeningen komen, want ‘liefde ontstaat in stresssituaties’.

Tijdens de Chemie van de Liefde sprak ook hoogleraar fysiologie Jan Hindrik Ravesloot over wat er allemaal met je lichaam gebeurt als je verliefd bent. Tosca Sol, auteur van Daten is Meten, vertelde over de totstandkoming van haar boek en gaf tips over de aanpak van de eerste date. Zo ben je bijvoorbeeld aantrekkelijker als je in het rood gekleed gaat en moet je als vrouw je kin iets omlaag doen, zodat je door je wimpers heen naar je date kijkt. Singer songwriter Yori Swart, winnares van de Grote Prijs, zorgde voor de muzikale afwisseling en toneelvereniging Doppio speelde een scène uit Romeo en Julia. (HR)

Love police advises smaller lecture theaters
    Yesterday, April 4, the Love Police investigated. It was the day of love. The ladies, dressed in intimidating police outfits, interrogated students and faculty, asking juicy questions. At night they held a press conference at the Gaslab that focused on tips and tricks to promote love at TU/e.