En hoe is het in...?

NL | EN
    Eindhoven kleurt rood tijdens de Azië Week
    15 mei 2012 - Een drakenoptocht, Indonesische muziek, Aziatische kookles, maar ook zakelijke netwerkbijeenkomsten zijn ingrediënten van de eerste editie van de Asia Week die op 2 juni begint. Op initiatief van 'Eindhoven studentenstad' waarin de TU/e en de gemeente samenwerken met diverse studentenverenigingen, worden contacten tussen Azië en Eindhoven een week lang gepresenteerd aan het Eindhovense publiek. x31_s.jpg

Asia Week Eindhoven is een evenement voor en door Aziatische gemeenschappen, studenten, expats en bedrijven en instituten met Aziatische relaties. Het evenement biedt een podium voor zowel klassieke als moderne Aziatische culturen en biedt ruimte aan ondernemers en studenten om zakelijk netwerken te starten en te verstevigen.

In heel de stad zal van alles te beleven zijn. De opening door burgemeester Rob van Gijzel wordt gevolgd door een drakenoptocht. Chinese en Indonesische studentenverenigingen presenteren dans en muziek en Angklung zal op 9 juni een optreden verzorgen in het Muziekgebouw.

Ook het TU/e terrein is podium voor de Azië week. Studium Generale vertoont driemaal de Perzische film 'A seperation' en geeft op woensdag ruimte aan een lezing over Singapore door o.a. prof.dr.ir. Brombacher.

Kinjin, de Japanse cultuurvereniging voor Eindhovense studenten, organiseert op zaterdag 2 en zondag 3 juni het Nederland Studenten Kampioenschap Go in het SSC. Ook geeft Kinjin op zondag een korte workshop Origami in de binnenstad.

Het Eindhovens Studenten Corps houdt op maandag 4 juni een symposium in de Blauwe Zaal van het Auditorium over 'De ingenieur van de toekomst'. Derdejaars en masters kunnen hier vernemen wat voor kansen er voor Nederlandse ingenieurs in Azië liggen. Deelnemen is gratis en inschrijven kan via secretaris.lustrum@hetesc.nl. (NS)

Red sweeps over Eindhoven for Asia Week
    A dragon parade, Indonesian music, Asian cooking workshops, but networking meetings, too - these are the ingredients the first edition of Asia Week starting June 2. It’s an Eindhoven Student City idea, a joint initiative of TU/e, the city and various student associations. For a full week, Asia-Eindhoven connections will be presented to the Eindhoven public.