En hoe is het in...?

NL | EN
    Asterix in de prijzen bij het ESSF Studenten Sportgala
    21 mei 2012- Tijdens het jaarlijkse ESSF Studenten Sportgala werden woensdag 16 mei de Beste Studenten Sportman, Sportvrouw en Sportteam van het afgelopen jaar bekend gemaakt. Met Ruth van de Meijden als Sportvrouw en Sander Schutjes als Sportman heeft atletiekvereniging E.S.A.V. Asterix twee winnaars in huis. Sportteam van het jaar werd de zwemestafetteploeg van E.S.W.Z.V. Nayade. x11_s.jpg
    Sportteam van het jaar
    Foto | Bart van Overbeeke

Een vakjury, bestaande uit Jo van Ham (Lid van het College van Bestuur aan de TU/e), Wim Koch (Directeur Studentensportcentrum Eindhoven) en Harry Roumen (Secretaris van de TU/e), bepaalde samen met sportkaarthouders en stemmen van de afzonderlijke sportverenigingsbesturen de uiteindelijke winnaars.

Bij de mannen ging de eer naar Sander Schutjes, die in 2011 als verspringer tweede werd op het NK atletiek en bij het NSK Atletiek zowel bij het verspringen als op de 200m sprint kampioen werd. Zwemvereniging Nayade pakte de titel Sportteam van het jaar, ditmaals met de heren estafetteploeg.

Ruth van der Meijden ontving voor de tweede keer op rij de titel Sportvrouw van het jaar, dankzij haar talrijke nationale en internationale prestaties. Ook afgelopen zondag wist zij de tiende Marikenloop in Nijmegen (5 KM) op haar naam te schrijven. (NT)

Asterix among winners at ESSF Students Sports Gala

At the annual ESSF Students Sports Gala held Wednesday, May 16, the Best Student Male Athlete, Female Athlete, and Sports Team of the past year were announced. With Ruth van der Meijden winning Best Female and Sander Schutjes winning Best Male, athletics association E.S.A.V. Asterix can boast two winners. Sports Team of the year was the swimming relay team of E.S.W.Z.V. Nayade.