En hoe is het in...?

NL | EN
    Twee dagen klassiek muziekfeest op de Dommel
    29 mei 2012 - Elf uur lang onafgebroken gratis aan de waterkant in de binnenstad van Eindhoven luisteren naar klassieke muziek. Dat is zaterdag 2 juni mogelijk bij het festival Muziek op de Dommel dat voor de derde maal gehouden wordt. En of dat nog niet genoeg is gaat het feestje zondag 3 juni verder met als afsluitende klapper een optreden van Het Brabants Orkest. x28_s.jpg
    Eerste editie van Muziek op de Dommel

Vandaag start de opbouw van de drijvende podia bij het Van Abbemuseum. Hierop zullen 650 deelnemers hun muziek laten horen aan het publiek langs de waterkant. Er is plaats voor maximaal 2500 bezoekers. Nieuw is dit jaar het derde, extra podium dat plaats biedt aan ensembles die optreden in het kader van de Week van de Amateurkunst (WAK).

Het programma begint zaterdag om 12.00 u met optredens van regionale orkesten en koren. Van de TU/e doen het gemengd koor Vokollage en blokfluitensemble Sambuca mee. Het avondprogramma dat om 19.30 u begint heeft een Amerikaans tintje en wordt afgesloten door harmonieorkest Auletes. Deze ondervereniging van Quadrivium speelt oa. Rhapsody in Blue van Gerswin.

Anders dan voorgaande jaren is er dit jaar ook een zondagprogrammering waarbij kinderen centraal staan. Honderd leerlingen van basisschool de Wilgenakker presenteren tijdens een gratis concert van Het Brabants Orkest het resultaat van een speciaal muziekproject. Zij spelen op simpele zelfgemaakte instrumenten, zoals een fietspomp die aangesloten is op een orgelpijp, ingewikkelde muziek. Quadrivium biedt hier een helpende hand. (NS)

Two days of classical music on the Dommel

Eleven hours of non-stop free classical music on the waterfront in Eindhoven's city center: Saturday, June 2 will see the third edition of the Music on the Dommel festival. And it doesn't stop there, because the party will continue on June 3, including a grand finale by Het Brabant Orkest (the Brabant orchestra).