Van der Heijden moest het in de finale opnemen tegen elf andere kandidaten, elk genomineerd door een van de twaalf deelnemende werkgevers. De TU/e-studente was uitgezonden door KPN, vertelt ze. “Dat was een van de vier bedrijven waar ik in de selectieperiode een dag ben langsgeweest. Maar we wisten tot het einde van de finaledag niet welke werkgever ons had genomineerd.”
Behalve een geldbedrag – winnaar René Willemars kreeg tienduizend euro, de vierde plaats van Van der Heijden was goed voor negenhonderd- kregen de kandidaten allen een prijs van hun ‘eigen’ bedrijf. “Ik mag van KPN een telefoon uitzoeken en een jaar lang gratis bellen. En komende winter mag ik met het topmanagement naar een belangrijk schaatsevenement.”
Van der Heijden schreef zich afgelopen najaar in voor de competitie, die jaarlijks wordt georganiseerd door Memory Group. Na de voorrondes kwam ze tijdens de carrièredag in maart in contact met de deelnemende bedrijven. Na gesprekken en capaciteitstests goed doorstaan te hebben, mocht ze dus naar de finale. “KPN waardeerde het dat ik mezelf bleef; ze vonden me authentiek en nuchter. En ik heb tijdens de finale lef getoond door als eerste naar voren te stappen bij verschillende onderdelen.”
Na de zomer, als ze haar studie Technische Natuurkunde heeft afgerond, hoopt Van der Heijden een baan te vinden in het bedrijfsleven. Het liefst bij een bedrijf dat een technisch product levert, maar ook te maken heeft met consumenten en marktwerking. Dat zou zomaar KPN kunnen zijn, toch? “Het is in ieder geval duidelijk dat ze iets in me zien.” (TJ) |