En hoe is het in...?

NL | EN
    Penning van de stad Eindhoven voor Harry Roumen
    15 juni 2012 - Harry Roumen, universiteitssecretaris van de TU/e sinds 1988, heeft vrijdag 15 juni bij zijn afscheid de Penning van de stad Eindhoven ontvangen. Burgemeester Rob van Gijzel reikte in het Auditorium de onderscheiding uit vanwege de 'bijzondere verdiensten van Roumen voor Eindhoven'. x11_s.jpg
    Scheidend universiteitssecretaris Harry Roumen krijgt van burgemeester van Gijzel de Penning van de stad Eindhoven overhandigd. Foto | Bart van Overbeeke

Het gemeentebestuur sprak daarmee zijn waardering uit voor de wijze waarop de universiteitssecretaris zich heeft ingespannen voor Eindhoven als studentenstad. Ook de manier waarop Roumen zich, vooral via de stichting CityDynamiek, heeft ingezet voor de promotie van de stad, verdient volgens Van Gijzel lof.

"Harry drukt bovendien een bijzondere stempel op Eindhoven via de stuurgroep Brainport Techniek, Onderwijs en Arbeidsmarkt en zijn voorzitterschap van de Stichting Glow", aldus de burgemeester.

Het college van burgemeester en wethouders kent de Penning van de stad Eindhoven toe aan personen die zich in hoge mate verdienstelijk hebben gemaakt voor hun stad. Daarnaast ontving Roumen uit handen van rector van Duijn de erepenning van de TU/e. (FvO)

Klik hier voor een uitgebreid videoverslag van de activiteiten rondom het afscheid van Harry Roumen.

Eindhoven Friend Medal for Harry Roumen
    Harry Roumen, TU/e’s university secretary since 1988, received a Friend Medal from the city of Eindhoven at his farewell last Friday, June 15. Mayor Rob van Gijzel awarded the former secretary the (new) decoration in the Auditorium for Roumen’s ‘great merit to Eindhoven’.