En hoe is het in...?

NL | EN
    Hoge studentenwaardering voor TU/e blijft stabiel
    18 juni 2012 - Studenten van de kleine Theologische universiteit van de christelijke gereformeerde kerken zijn het meest tevreden over hun opleiding. Ook de Open Universiteit en de Universiteit voor Humanistiek scoren goed, blijkt uit de Nationale Studentenenquête.
    Van de reguliere universiteiten scoort Wageningen, met in haar kielzog Maastricht en de TU/e, het hoogst.
    x14_s.jpg

Ieder jaar krijgen duizenden studenten het verzoek een vragenlijst in te vullen over hun opleiding: wat vinden ze van de inhoud van het onderwijsprogramma, de faciliteiten, de organisatie, enzovoorts? Dit keer vulde een derde van alle 650 duizend studenten hem in. Studenten geven ook een cijfer voor algemene tevredenheid over hun universiteit, op een vijfpuntschaal.

De beste universiteiten scoren een 4,3 tot een 4,5. Het slechtst -maar nog altijd voldoende- scoren de Vrije Universiteit (3,8) en de Protestantse Theologische Universiteit en Transnationale Universiteit Limburg (3,7). Deze laatste twee scoorden vorig jaar nog een 3,9.
    Over het algemeen zijn de totaaloordelen van studenten over hun universiteiten redelijk stabiel.

De Nationale Studenten Enquête 2012 wordt gefinancierd door het ministerie van Onderwijs en valt onder de verantwoordelijkheid van de stichting Studiekeuze123. Hij wordt afgenomen door onderzoeksbureau ResearchNed. (HOP)

Tabel: © Studiekeuze 123, bewerking HOP

Student appreciation for TU/e stable
    Students of the small Theological University of the Christian Reformed churches are the most satisfied with their program. The Open University and the University of Humanist Studies scored well, too, showing from the National Student Survey. Of all regular universities, it’s Wageningen that receives the best score, with Maastricht and TU/e as close breathing down its neck.