En hoe is het in...?

NL | EN
    TU/e-alumnus houdt voordracht in Ridderzaal
    22 juni 2012 -Ir. Maarten Beelen geeft maandagmiddag 25 juni in de Ridderzaal te Den Haag een lezing tijdens TEDxBinnenhof. De TU/e-alumnus zal voor een gezelschap van 450 prominenten vertellen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van robottechnologie. Beelen studeerde Werktuigbouwkunde aan de TU/e en is medeoprichter van Medical Robotic Technologies, een spin-off van de TU/e-groep Control Systems Technology group (CST). x24_s.jpg
    Ir. Maarten Beelen

Beelen is afgestudeerd bij CST op het ontwerp van krachtterugkoppeling voor Sofie, de robot voor minimaal invasieve buik- en borstholte operaties. Sofie is eerder ontworpen door dr. Linda van den Bedem, eveneens TU/e-alumnus.

Vanwege het drukke programma in de Hofstad zal de voordracht van Beelen slechts zeven minuten duren. Maar de ingenieur heeft al enige ervaring opgedaan om zijn verhaal kort en krachtig over te brengen. Recent won hij op het nationale Health Valley Event de Pitch Award met zijn voordracht over de oogchirurgierobot.

Het optreden van de TU/e-ingenieur wordt de televisiezender RTL Z vastgelegd en zal via webstream wereldwijd te volgen zijn. In de Ridderzaal zullen vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, politiek, onderzoekswereld en media toehoren. Onder hen ook kroonprins Willem-Alexander en prinses Maxima.

Beelen is een van de tien sprekers die hun opwachting maken in Den Haag. Andere thema's die aan de orde komen zijn onder meer nanotechnologie, duurzame energie. Het gaat om innovatieve onderzoeksprojecten die op termijn helpen om van de wereld een betere plek te maken.

De lezingen van TEDx (Ideas Worth Spreading) zijn ongeveer vijftien jaar geleden in de Verenigde Staten gestart. Ze winnen nog steeds aan populariteit en hebben nu ook in andere delen van de wereld vaste voet aan de grond gekregen. (FvO)

Klik hier voor de video van Maarten's presentatie tijdens TEDxBinnenhof.

TU/e alumnus speaks in Ridderzaal
    Next Monday afternoon, June 15, ir. Maarten Beelen will be delivering a lecture in The Hague’s Ridderzaal in light of TEDxBinnenhof. The TU/e alumnus will be addressing 450 leading fugures about the latest developments in robot technology. Beelen studies Mechanical Engineering at TU/e and is co-founder of Medical Robotic Technologies, a spinoff of TU/e’s Control Systems Technology group (CST).