URE vestigt haar hoop niet alleen op het bandenmateriaal. Er is afgelopen maanden driftig gesleuteld aan de URE07, de volledig elektrisch aangedreven racewagen van het team. Op Silverstone moet de snelle bolide het opnemen tegen andere auto's in de klasse 1A. Het gaat om de categorie racewagens die worden aangedreven door alternatieve krachtbronnen; geheel elektrisch, een hybride vorm of waterstof. In de klasse 1B rijden uitsluitend wagens met reguliere brandstoffen, maar die categorie slinkt met het jaar.
URE doet op Silverstone niet alleen mee aan de race. Met de URE08 dingt het team ook mee naar een prijs in de zogeheten klasse II. Daarbij wordt alleen het ontwerp van een racewagen gewogen. Joni Driessen, voormalig bestuurslid van URE: "Om een goede headstart te maken in het volgende seizoen, is het team vroeg aan de slag gegaan met een nieuw ontwerp. De eerste tekeningen van de URE08 staan al op papier. De wagen is kleiner dan zijn voorgangers, kent een andere ophanging en is uitgerust met vier elektromotoren in plaats van één." Het ontwerp is ten tijde van Silverstone al zo ver gevorderd, dat URE daarom gewoon meedoet met de designwedstrijd in de klasse II.
Na Silverstone trekt URE begin augustus naar de Hockenheimring in Duitsland. Daar is de race verdeeld in een competitie voor geheel elektrisch aangedreven wagens en een competitie voor wagens op (alternatieve) brandstof. URE brengt het laatste nieuws met de uitslagen van de races in Engeland en Duitsland op haar eigen website. Ook zal het team geregeld via twitter verslag doen van beide evenement. (FvO)
|