En hoe is het in...?

Welkom op de archiefsite van Cursor

Deze site is enkel nog actief als archief. Onze nieuwe site, met daarop al het nieuws rondom de TU/e, is www.cursor.tue.nl.
Op deze archiefsite kun je rondkijken in ons archief, dat teruggaat tot 1995. Ook kun je hier alle pdf’s van Cursor terugvinden.

Nieuwe lichting studenten gaat universiteit en stad ontdekken
    10 augustus 2012 - Zo’n achttienhonderd studenten maken de komende weken kennis met de TU/e. Voor de buitenlandse studenten begint de intro maandag, de week daarop ook voor de Nederlandse nieuwelingen. Voor het eerst is er een tweedaagse gezamenlijke introductie met Fontys Hogescholen en Design Academy Eindhoven. Met zesduizend studenten en duizend begeleiders is die Eindhovense intro dan de grootste van Nederland. x23_s.jpg
    Intro 2011.
    Archieffoto l Bart van Overbeeke

Voor het eerst hebben de drie hoger-onderwijsinstellingen samen een programma, en wel op 23 en 24 augustus. Doel van deze gezamenlijke introductie met de naam LichtIn is Eindhoven duidelijker op de kaart te zetten als studentenstad.

Het leeuwendeel van de deelnemers in Eindhoven is Fontysstudent, ongeveer vijfduizend. Vanuit de TU/e nemen zo'n achttienhonderd studenten deel en vanuit de Design Academy Eindhoven tweehonderd.

Op donderdag trekken de studenten langs vier pleinen in de binnenstad, waar de Eindhovense studentenverenigingen zich presenteren. ´s Avonds wordt er gefeest in het Beursgebouw en vrijdagochtend brunchen de introgangers en masse bij het Studenten Sportcentrum.

Aanstaande maandag begint de introductie voor buitenlandse studenten aan de TU/e. Zo’n 240 deelnemers van de in totaal 280 nieuwe internationale instromers doen hieraan mee. Zij hebben komende week vooral de gelegenheid praktische zaken te regelen en krijgen informatie over Nederlandse gewoontes en gebruiken. Vanaf 20 augustus draaien ze mee in de intro van de andere TU/e-studenten. (JvG)

Het programma van de buitenlandse studenten aan de TU/e vind je hier.
    Informatie over de intro aan de TU/e voor alle studenten staat hier.
    En op deze website lees je over de Eindhovense intro.

New crop of students exploring university and city
    In the next few weeks some eighteen hundred students will get to know TU/e. The introduction for the foreign students began last Monday, while next week the stage will be reserved for Dutch novices. It will be the first time that a two-day joint introduction with Fontys Hogescholen and Design Academy Eindhoven will take place. Numbering six thousand students and one thousand guides, that Eindhoven intro will then be the biggest of the Netherlands.
    The program of the foreign students at TU/e can be found here.
    Information about the intro at TU/e for all students can be found here.
    And on this website you can read everything about the Eindhoven intro.