Nieuws/ Korte Berichten

Cursor tot de vakantie
De laatste Cursor voor de vakantie verschijnt op donderdag 3 juli. Op 26 juni komt er ook nog een uit. Kopij voor het laatste nummer moet uiterlijk bij de redactie binnen zijn op maandag 30 juni. Dit kan via cursor@tue.nl of door binnen te lopen bij de redactie (W-hal 1.25).

Columnisten gezocht
Cursor is op zoek naar nieuwe columnisten voor de rubiek ‘Had je wat…?’ op de studentenpagina. Heb jij een kritische blik en een scherpe en vlotte pen? Meld je dan aan bij de redactie via cursor@tue.nl. De nieuwe columnisten starten in de nieuwe jaargang van Cursor begin september.

Hajraa buitentoernooi
Ruim 4500 sporters uit vijftien landen zijn op zaterdag 21 en zondag 22 juni op de TU/e-campus voor het Hajraa buitentoernooi. Dit volleybaltoernooi wordt gehouden op sportpark De Hondsheuvels en is het grootste grasvolleybaltoernooi van Europa. Tijdens het toernooi worden ook de Open Nederlandse Studenten Kampioenschappen grasvolleybal gespeeld. In totaal 26 teams van tien Nederlandse en zeven buitenlandse universiteiten strijden in dit NSK. Op beide dagen wordt van 9.00 tot 16.00 uur gevolleybald.

Extra lunchlezing
Het Vredescentrum van de TU/e houdt op dinsdag 24 juni een extra lunchlezing met discussie over ‘Technologie en vrede in Afrika’. Spreker hierbij is Kihura Nkuba uit Kampala, Uganda. Nkuba noemt zichzelf een voorvechter voor betere leefomstandigheden en richtte een vrij radiostation op om mensen te kunnen bereiken. De lezing duurt van 12.45 tot 14.00 uur en heeft plaats in zaal 5 van het Auditorium.

TM-prof zoekt studenten
Prof.dr. Bart Verspagen van de faculteit Technologie Management is op zoek naar studenten die telefonisch interviews willen afnemen bij uitvinders. Er wordt betaald per afgenomen interview. Goede communicatieve vaardigheden en technische kennis zijn vereist. Het gaat om werk in de vroege avonduren in de maanden juli en september. Voor meer informatie en sollicitatie:
b.verspagen@tm.tue.nl.

Nieuwe site OPTU/e
De vakbonden Abvakabo FNV, AC/HOP, CNV en CMHF/VAWO en het
medezeggenschapsplatform hebben gezamenlijk een site. Op www.tue.nl/medewerker is alle informatie te vinden (doorklikken naar overlegorganen).

Virus zoekt pr-man/vrouw
De stichting Virus, die jaarlijks het Virus festival organiseert op het TU/e-terrein, is voor de editie van 2004 op zoek naar een pr-coördinator. Voor TU/e-studenten is hiervoor een beurs beschikbaar. Voor meer info tst. 4015 of info@virus.nl.

Orgaan wetenschappelijke integriteit
Schending van wetenschappelijke normen kunnen voortaan worden voorgelegd aan het Landelijk Orgaan Wetenschappelijke Integriteit (Lowi), dat in mei is opgericht. Initiatiefnemers voor het Lowi zijn de vereniging van Nederlandse universiteiten, de Nederlandse
organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek en de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen.