Universiteitsberichten

Universiteitsraad
PF zoekt kandidaten voor Universiteitsraad. Op 4 december worden de jaarlijkse verkiezingen voor de Universiteitsraad en faculteitsraden gehouden. Half oktober moeten de kandidatenlijsten ingeleverd worden. De PF is hard op zoek naar kandidaten.De letters PF zijn afkomstig van Progressieve Fractie, maar de vereniging PF is meer dan alleen een fractie. De PF bestaat uit een groep enthousiaste studenten die zich -binnen en buiten de Universiteitsraad- inzetten voor een goede universiteit. De werkwijze wordt gekenmerkt door een actieve, vooruitstrevende en initiatiefrijke houding. Als Universiteitsraadslid moet je rekenen op een tot twee dagen werk in de week. Je besteedt die tijd aan vergaderingen, het lezen en schrijven van stukken en aan contacten met studenten en medewerkers. Je krijgt bij het raadswerk volop de kans om veel te leren en jezelf te ontwikkelen. Voor het raadswerk krijg je verder een vergoeding van ongeveer 225 euro per maand en daarnaast kun je, onder bepaalde voorwaarden, in aanmerking komen voor het afstudeerfonds.
Geïnteresseerd? Neem dan zo snel mogelijk (in ieder geval voor 1 oktober) contact op met de PF of kom eens langs bij het PF-overleg. Dat is iedere dinsdag tussen 12.30 en 13.30 uur in zaal 3 van het gebouw Traverse.

PF
Traverse 0.21
Tel. 040 – 247 4221
PF@tue.nl
www.tue.nl/PF

Centraal stembureau - Verkiezingen 2003
Dit jaar worden voor de geledingen personeel en studenten verkiezingen gehouden voor Universiteitsraad, Faculteitsraden en Dienstraad. De datum waarop de verkiezingen plaatsvinden, is door het Centraal Stembureau vastgesteld op donderdag 4 december 2003. De termijn van de kandidaatstelling is door het Centraal Stembureau vastgesteld op dinsdag 14 t/m donderdag 16 oktober 2003. Voor het tijdschema, benodigde formulieren en overige informatie zie http://www.tue.nl/verkiezingen/.

Mensen

Promoties

N.B. Sushko verdedigt op dinsdag 23 september zijn proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 4 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Density functional studies of the crystallization of hard polymeric chains’. Sushko promoveert aan de faculteit Technische Natuurkunde.

I. Barosan M.Sc. verdedigt op woensdag 24 september zijn proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 4 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Adaptiver Spectral Elements for Diffuse Interface Multi-Fluid Flow’. Barosan promoveert aan de faculteit Werktuigbouwkunde.

Afscheid

Michel Kirkels van de capaciteitsgroep Logistiek (faculteit Technologie Management) gaat met pensioen. De afscheidsreceptie is op dinsdag 23 september vanaf 16.30 uur in het PVOC.

Faculteiten

Technologie Management (TeMa)
Afstudeervoordracht Özgür Ulutas, ‘De diffusie van stationaire brandstofcellen in de VS’, maandag 22 september, 15.00 uur, Tema 0.14

Studentenleven

The Outdoor Challenge
Komende zaterdag 26 september wordt voor de eerste maal door studenten sportvereniging All Terrain de adventure race ‘The Outdoor Challenge’ gehouden. De wedstrijd, die bestaat uit de onderdelen hardlopen, mountainbiken, kanoën, steppen en oriënteren, wordt gehouden in en rondom Eindhoven met als uitvalsbasis het Studenten Sportcentrum. Bijna 90 deelnemers uit heel Nederland zullen proberen als eerste de finish te bereiken. Tevens is het eerste Nederlandse Studenten Kampioenschap Adventure Race onderdeel van de wedstrijd. De start zal plaatsvinden om 10.30 uur bij het sportcentrum. Kijk voor meer informatie op www.outdoorchallenge.nl.

Vacatures

Docent Recht en Techniek (0,6 fte) V39.352, bij de faculteit Technologie Management, capaciteitsgroep T & B, sluitingsdatum: 1 oktober 2003, duur:
tijdelijk voor twee jaar, veertig uur per week, salaris: maximaal 4.027 euro bruto per maand, meer info: www.tm.tu.nl/vacancies, www.tm.tue.nl/ecis en
www.academictransfer.nl/tue.

Informaticus Digitale Bibliotheek (V86.007) bij de Bibliotheek, sluitingsdatum: 26/09/2003, duur: vast dienstverband voor veertig uur per week,
salaris: maximaal 4.027 euro bruto per maand (schaal 11), meer info: www.tue.nl/bib en www.academictransfer.nl/tue.

Technisch medewerker (V82.009) bij het Studenten Sportcentrum van de Dienst Algemene Zaken, sluitingsdatum: 26/09/2003, duur: vast dienstverband voor veertig uur per week, salaris: maximaal 2.127 euro bruto per maand (schaal 5), meer info: www.tue.nl/daz en www.academictransfer.nl/tue.