Universiteitsberichten

Mensen

Promoties

M. Tian, M.SC. verdedigt op maandag 13 oktober zijn proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 4 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Understanding the Organization and Reorganization of Polymer Crystals’. Tian promoveert aan de faculteit Scheikundige Technologie. De promotoren zijn prof.dr. P.J. Lemstra en prof.dr. M. Dosiere (univ. De Mons-Hainaut).

Mw. drs. T.W. Dijkstra verdedigt op woensdag 15 oktober haar proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 4 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Silsesquioxanes; Realistic Homogeneous Model systems for Various Silica Surface’. Dijkstra promoveert aan de faculteit Scheikundige Technologie. De promotoren zijn prof.dr. R.A. van Santen en prof.dr. T. Maschmeyer (TUD).

Faculteiten

Alle faculteiten

Certificaat Technisch Management
Brochure Certificaat Technisch Management is te vinden op: http://www.tm.tue.nl

Stieltjes afternoon
On October 16th, 2003 EURANDOM (www.eurandom.tue.nl) is hosting the ‘Stieltjes afternoon’. Stieltjes Professor G. Slade (University of British Colombia) and Professor Dr. B. Nienhuis (University of Amsterdam) will both present a lecture on Critical Phenomena. These lectures will complement each other. Also the ‘Stieltjesprijs’ will be awarded and presented by the Rector Magnificus of the TU/e. For more detailed information and registration please see www.eurandom.tue.nl/workshops/2003/stieltjes_afternoon.htm.
Everybody is cordially invited.

Diversen

TU/e Seminar
‘De Ethiek van het Klonen’. Dit is het onderwerp van twee lezingen die de AMiCUS studentengroep Eindhoven op 21 en 23 oktober houdt aan de TU/e. Spreker is dr. Stefan Mihaicuta. Het klonen van mensen is een van de meest omstreden vraagstukken waar wetenschappers, geleerden en ook de gewone man zich mee bezig moeten houden. Het proces vindt plaats wanneer de DNA-kern wordt overgebracht van een volwassen cel naar een eicel waarvan de kern verwijderd is, hetgeen soms nucleaire overdracht wordt genoemd. Meer weten? Dan moet je ook komen. De lezingen hebben plaats in collegezaal 2 (21 okt.) en collegezaal 7 (23 okt.) van het Auditorium. Voor meer info: Goga Nicolae, tst. 2963 of goga@win.tue.nl.