Universiteitsberichten

OSC

Presentatietraining
Het Onderwijs Service Centrum verzorgt in december 2005 een training in het presenteren van een colloquium. De
training beslaat in totaal drie middagen: de woensdagmiddagen 7 en 14 en vrijdagmiddag 16 december. De training is bedoeld voor docenten en AIO’s die willen leren om informatie over te dragen op een voor het publiek begrijpelijke en boeiende wijze. De cursus mikt zowel op het voorbereiden als op het presenteren van colloquia. Naast een aantal gerichte oefeningen wordt de meeste tijd in de cursus besteed aan het houden van voordrachten.
Deelname aan de cursus is voor medewerkers en AIO’s van de TU/e kosteloos.
Nadere informatie is te verkrijgen bij Willem van Hoorn (tst. 4237). Aanmelden kan per telefoon (tst. 5060), per e-mail (cursus.osc@tue.nl) of via internet (www.osc.tue.nl).

Dienst Interne Zaken

Afsluiting
Van 28 november tot en met 23 december is de toegang van de TU/e-campus via de Kennedylaan afgesloten voor al het verkeer. Hier vinden dan werkzaamheden plaats in verband met de plaatsing van een slagboominstallatie.

Sodexho

Menucycli warme maaltijden Paviljoen Dagelijks 11.30-14.00 uur en dinsdag van 11.30-18.30 uur. Prijs warme maaltijd 5,50 euro. Week 48:

• Maandag: macaronischotel, salade.
  • Dinsdag: daging malakka, pandanrijst, tumis broccoli.
  • Woensdag: stamppot rode kool, gehakt.
  • Donderdag: mie met kip, gemengde groenten.
  • Vrijdag: limoenvisreepjes, rösti, sperziebonen.

Centraal Stembureau

Verkiezingen 2005
Het elektronisch stemmen vindt plaats van dinsdag 29 november tot en met donderdag 1 december a.s. Naast de reguliere verkiezingsoproep ontvangen de betreffende kiesgerechtigden op de eerste én de laatste dag van de stemming bovendien een mailbericht, waarin de link naar de stemmodule is opgenomen. Deze link wordt gedurende de verkiezingsperiode eveneens vermeld op de homepage van de TU/e.
Voor tijdschema en overige informatie zie www.tue.nl/verkiezingen/.

Mensen

Promoties

C. Gao M.Eng. verdedigt op dinsdag 29 november zijn proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 5 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Experimental Study on the Ranque-Hilsch Vortex Tube’. Gao promoveert aan de faculteit Technische Natuurkunde.

Mw. D.C. Popescu verdedigt op woensdag 30 november haar proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 5 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Biomimetic structures - Polymeric and Supramolecular Scaffolds for Controlled Cell Growth and CaCO3 Crystallization’. Popescu promoveert aan de faculteit Scheikundige Technologie.

Afscheid
Op 1 december gaat Guus Theuws na 32 jaar de faculteit Bouwkunde verlaten. Daarom wordt hem een afscheidsreceptie aangeboden. Deze wordt gehouden op vloer 0 van Vertigo, in het Pieter van Musschenbroek-laboratorium. U bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn. De receptie is op donderdag 1 december en begint om 16.00 uur.

Faculteiten

Technologie Management

Internationalisering
Let op: de criteria voor het aanvragen van FSBN (Fonds Studiepunten Buiten Nederland) zijn veranderd. FSBN is gewijzigd in Fonds ECTS punten Buitenland (FEB) en is met name bedoeld voor studenten die voor tenminste 3 ECTS gaan studeren aan een buitenlandse universiteit. Er zijn nog maar twee deadlines per jaar om je voor deze beurs aan te melden. Voor meer informatie: http://www.tue.nl/stu/internationalisation/usedfunds.html.

Afstudeervoordracht TBdk
Rob van den Pol, ‘Out of stock project bij Jumbo supermarkten B.V.’, 25 november, 14.00 uur, Senaatszaal PAV A1.

Tentamens
De sluitingsdatum voor het aanmelden voor tentamen blok C is 3 januari 2006.

Diversen

FIRST Lego League

Vrijwilligers gezocht
Zat jij vroeger ook altijd uren met Lego te spelen? Kom dan helpen bij de Benelux Finale van de FIRST Lego League op zaterdag 21 januari 2006 in het Auditorium. 32 Teams met kinderen van 8 tot en met 14 jaar strijden in een zinderende wedstrijd om de felbegeerde Champions Award. Wie ontwerpt de beste robot? En wie geeft de beste presentatie van zijn zelf uitgevoerde onderzoek? Lijkt het je leuk om samen met een grote groep studenten driehonderd kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen? Schrijf je dan in als vrijwilliger en mail naar helpen@techniekpromotie.nl.

Vacatures

PhD ‘Stirling-type pulse-tube refrigerators for 4 K’ (V34.251), Low Temperature Group, department of Applied Physics (1.0 fte). Tijdelijk dienstverband, salaris maximaal schaal 27 CAO Nederlandse universiteiten bijlage 1 promovendus (1877 t/m 2407 euro).

PhD ‘Multi-Field Visualization using Levels of Detail’ (V50.056), Biomedical Image Analysis, department of Biomedical Engineering (1.0 fte). Tijdelijk dienstverband, salaris maximaal schaal 27 CAO Nederlandse universiteiten bijlage 1 promovendus (1813 t/m 2283 euro).

Voor meer informatie ga naar: http://vacatures.tue.nl.

Universiteitsberichten mogen maximaal 150 woorden lang zijn en moeten op de woensdag één week voor plaatsing binnen zijn. Ze kunnen worden gemaild naar universiteitsberichten@tue.nl.