Universiteitsberichten

Dienst Interne Zaken

Opening restaurants
Tijdens de tentamenperiode van 13 t/m 25 maart zijn de restaurants op het TU/e-terrein als volgt geopend:
E-hoog gesloten
IPO 09.00-13.30 uur
N-laag 09.00-14.00 uur
Wiskunde 09.00-14.00 uur
Traverse 08.30-14.00 uur
Helix 09.00-14.00 uur
Paviljoen** 08.30-14.00 uur
Auditorium* 08.30-14.00 uur
W-hoog 09.00-14.00 uur
LaPlace 09.00-15.30 uur
Vertigo 09.00-15.30 uur

* geen avondmaaltijden, Coffeebar open van 08.30-16.00 uur
** geen avondmaaltijden

BedrijfsHulpVerlening

Opruiming oude fietsen
Het fietsenbestand van de TU/e wordt weer opgeschoond. Vandaag en morgen, donderdag 16 en vrijdag 17 maart, labelt de BedrijfsHulpVerlening alle fietsen op het TU/e-terrein die rijp zijn voor de sloop of eruitzien alsof ze niet meer gebruikt worden. Fietseigenaren hebben dan nog tot vrijdag 31 maart de tijd om hun fietsen te verwijderen. Op die dag worden alle fietsen met label afgevoerd naar een centraal depot. Daar zullen ze nog twee tot drie maanden blijven staan, zodat fietsen op vertoon van de sleutel alsnog opgehaald kunnen worden. Bij de vorige actie werden zo uiteindelijk 125 fietsen vernietigd.

Mensen

Promoties

Mw. drs. M.A.G. Peeters-Baars verdedigt op dinsdag 21 maart haar proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 4 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Design Teams and Personality Effects of Team Composition on Processes and Effectiveness’. Peeters-Baars promoveert aan de faculteit Technologie Management. Promotor: mw. prof.dr. C.G. Rutte.

Mw. Q. Han M.Sc verdedigt op woensdag 22 maart haar proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 5 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Modelling Strategic Behaviour in Anticipation of Congestion’. Han promoveert aan de faculteit Bouwkunde. Promotoren: prof.dr. H.J.P. Timmermans en prof.dr. W.F. van Raaij

Drs. R.W. Sinkeldam verdedigt op donderdag 23 maart zijn proefschrift en stellingen tegen de bedenkingen van een commissie. Dit gebeurt vanaf 16.00 uur in zaal 4 van het Auditorium. De titel van het proefschrift luidt ‘Foldamers And Chromophores’. Sinkeldam promoveert aan de faculteit Scheikundige Technologie. Promotor: prof.dr. E.W. Meijer.

Faculteiten

Wiskunde &Informatica

Algemeen Wiskunde Colloquium
Sprekers: Andries Brouwer (CWI, TU/e) en Jos Jansen (TU/e)
Titel: Sudoku!
Datum: Dinsdag 21 maart 2006
Tijd: 16.30-17.30 uur
Plaats: HG 6.96
Samenvatting: Iedereen die wel eens een Sudoku heeft gemaakt, heeft zichzelf vast wel één van de volgende vragen gesteld:
Hoe los je een Sudoku met of zonder computer snel op?
Hoe bepaal je wat makkelijke en wat moeilijke Sudoku’s zijn?
Hoe maak je een Sudoku?
Deze vragen over de Sodoku en waarschijnlijk vele anderen zullen in dit
colloquium aan bod komen. Een must voor iedere Sudoku-oplosser!

Studentenleven

Integrand

Bouwkunde stages en bijbanen
Altijd al eens een kijkje willen nemen in de keuken van grote bouwondernemingen? Integrand kan het voor je regelen! Integrand bemiddelt namelijk tussen studenten en bedrijven op het gebied van stages en academische bijbanen. In elke universiteitsstad is er een vestiging van Integrand waardoor het aanbod van opdrachten zich niet alleen tot de regio beperkt.

Een greep uit ons omvangrijke aanbod:
Een meeloopstage voor drie maanden voor een Bouwkundestudent. Het bedrijf is op zoek naar studenten die graag willen meewerken op het project aan de bouw van de grootste landtunnel van Europa, namelijk de A73.
Lijkt je dit een leuke opdracht, kijk voor meer informatie op www.integrand.nl onder opdracht 1729.

Werktuigbouwkunde stages en bijbanen
Speelde jij vroeger al met lego? Zet de trend voort met grotere bouwbloken. Bouw machines of onderzoek de mooiste werktuigbouwkundige verschijnselen bij grote bedrijven zoals Shell, Unilever, Exxon Mobile of KPN Techniek.

Een greep uit ons omvangrijke aanbod:
Een academische bijbaan voor twee dagen voor een Werktuigbouwkundestudent.
De opdracht gaat over het in kaart brengen van alle leidingwerk in de fabriek, te denken valt aan water, lucht, hydroliek, etc. Hiervoor geldt dat het bedrijf één en ander wilt inventariseren en vastleggen d.m.v. cadtekeningen. Vervolgens dient er een plan van aanpak voor deze tak van techniek te worden geschreven. Het meetwerk zal in eerste instantie op het bedrijf moeten plaatsvinden, het uitwerken daarvan zou in overleg thuis kunnen gebeuren.
Kijk voor meer informatie op www.integrand.nl onder opdracht 1690 of loop even binnen bij HG 0.24.

Vacatures

Beleidsmedewerker onderzoek (V39.401), het Stafbureau Onderwijs en Onderzoek, faculteit Technologie Management (0.9 fte). Tijdelijk dienstverband, salaris maximaal schaal 10 cao Nederlandse universiteiten bijlage 1 (2217 t/m 3498 euro).

Assistant Professor Stochastic Operations Research (V32.954), Stochastic Operations Research, department of Mathematics and Computer science (1.0 fte). Tijdelijk dienstverband, salaris maximaal schaal 12 cao Nederlandse universiteiten bijlage 1 (3607 t/m 4631 euro).

Voor meer informatie ga naar: http://vacatures.tue.nl

Universiteitsberichten mogen maximaal 150 woorden lang zijn en moeten op de woensdag één week voor plaatsing binnen zijn. Ze kunnen worden gemaild naar universiteitsberichten@tue.nl.