Nieuws/ Korte Berichten

Volgende week geen Cursor
In verband met de paasvakantie verschijnt er volgende week, op donderdag 20 april, geen Cursor. De eerstvolgende Cursor, inclusief een speciale lustrumuitgave, verschijnt op donderdag 27 april.

Bijwonen dies
Studenten en medewerkers die de diesviering op donderdag 27 april willen bijwonen en zich nog niet aangemeld hebben, kunnen vanaf komende dinsdag, 18 april, toegangsbewijzen afhalen bij het Bureau voor Promoties en Plechtigheden in het Hoofdgebouw (begane grond, kamer 13). Zonder toegangsbewijs is het niet mogelijk de plechtigheid bij te wonen. De aansluitende receptie in het Muziekcentrum Frits Philips, vanaf 17.00 uur, is vrij toegankelijk.

Feest Demos
Vanavond, donderdag 13 april, geeft Demos voor alle Eindhovense studenten een groot feest ter ere van haar 43e dies natalis. Studentenpoprockcoverfeestband Midnight Run treedt op en er is duizend liter gratis bier, wijn en fris te verdelen. Het feest in De Bunker begint om 21.00 uur, kaarten (te koop aan de deur) kosten vijf euro.

Nieuw bestuur voor Stack
Computergebruikersvereniging Stack, die afgelopen december na 23 jaar dreigde te moeten stoppen met haar activiteiten door een tekort aan bestuursleden, heeft toch weer een nieuw bestuur weten te formeren. Onlangs is het 22ste bestuur van M.C.G.V. Stack aangetreden en men heeft bekendgemaakt een aantal nieuwe initiatieven te gaan ontplooien, zoals het organiseren van workshops, lezingen, excursies en LAN-party’s. Die zullen ook voor niet-leden, studenten én medewerkers, toegankelijk zijn.

Thêta valt buiten boot op Varsity
Studentenroeivereniging Thêta is zondag 9 april op het koningsnummer van de Varsity, de oude vier, niet door de voorronde gekomen. Thêta’s topteam eindigde daarin als laatste. Winnaar van het onderdeel was Skadi uit Rotterdam. Volgens Thêta-voorzitter Tom van Rijsewijk waren de andere deelnemers aan de beroemde roeirace voor studenten dit jaar gewoon beter. Bovendien werd één van de Thêta-roeiers op de ochtend van de wedstrijden nog vervangen wegens ziekte. Toch haalde zijn club een gouden plak naar Eindhoven. In de lichte overgangsklasse, de op één na hoogste klasse, waren de vier Eindhovense roeiers -met stuurman- het snelste.

Mijn wetenschap, jouw wereld
‘Mijn wetenschap, jouw wereld’ is het thema van het tweede gastcollege in het kader van de Academische Jaarprijs (ofwel de Battle of the Universities). Op donderdag 20 april gaan verschillende sprekers in het Auditorium van de Design Academy in Eindhoven in op de vraag: hoe verkoop je wetenschap aan de krant en aan het publiek? Deze sprekers zijn prof.dr. Niek Lopes Cardozo, hoogleraar Plasmafysica aan de TU/e, en NRC-wetenschapsjournalist Dirk van Delft. Het programma begint die dag om 16.00 uur. Aanmelden kan tot 20 april via tel. 030-2819621. Het gastcollege is georganiseerd in samenwerking met het TU/e-team dat deelneemt aan de Battle.
Zie www.academische jaarprijs.nl voor meer info.