Nieuws/ Korte Berichten

Digitaal herinschrijven
Voor het studiejaar 2006-2007 kunnen ouderejaarsstudenten van de TU/e zich vanaf 1 juli aanstaande voor het nieuwe studiejaar inschrijven via internet (zie: www.tue.nl/stu). Studenten ontvangen dan ook geen papieren inschrijfpakket meer. Een van de voordelen hiervan is dat het mogelijk wordt de herinschrijving ook vanuit het buitenland te regelen. Studenten ontvangen hierover nog een mail.

Secretary TU/esday
Vanwege het 50-jarig jubileum van de TU/e heeft het Secretaresse Support Team een speciale dag georganiseerd: de Secretary TU/esday. Deze zal plaatsvinden op dinsdag 10 oktober in het Auditorium en collega’s van nu en van vroeger kunnen er elkaar ontmoeten en bijpraten, onder meer tijdens een high-tea. Op dit moment beschikken de organisatoren al over tweehonderd namen van oud-secretaresses, maar wie er nog meer weet wordt opgeroepen contact op te nemen met de organisatie (toestel 4463). Wie 10 oktober deel wil nemen wordt gevraagd zich op te geven via: www.tue.nl/secretaressesupport.

Weer bromfietser tegen slagboom
Blijkbaar is nog niet iedereen gewend aan de parkeermaatregelen op het TU/e-terrein. Dinsdagavond 27 juni kwam namelijk voor de tweede keer binnen één week een bromfietser in aanvaring met één van de slagbomen, ditmaal bij de uitrit aan de Insulindelaan. De bedrijfshulpverlening (BHV) zag het ongeluk op één van hun beeldschermen gebeuren. De jongen (20), die reed op een bromscooter, raakte de slagboom met zijn strottenhoofd. Binnen een minuut was de BHV ter plaatse, waarna ze de jongen naar het Maxima Medisch Centrum hebben gebracht. Daar bleek zijn verwondingen meevielen. Ook de politie is ingeschakeld, om de jongen waarschijnlijk onverzekerd rondreed. De slagboom is dermate beschadigd dat-ie vervangen moet worden. De slagbomen zijn overigens ook ’s nachts zo goed mogelijk zichtbaar door een reflecterende laag en permanente verlichting.