Interne Vacature

Met het oog op het streven naar een evenwichtiger personeelsbestand worden vrouwen nadrukkelijk uitgenodigd te solliciteren.
In TUECIS is onder Gopher een overzicht te vinden van de meest actuele vacatures bij de TUE en andere universiteiten en instellingen.

In verband met de vakantieperiode verschijnt Cursor pas weer op donderdag 22 augustus. In de tussenliggende periode kunt u alle informatie over interne vacatures verkrijgen bij uw personeelsadviseur en bij het mobiliteitscentrum, RC 1.94.


Bij de bibliotheek is binnen de afdeling automatisering een vacature voor een

Ontwikkelaar informatiesystemen

V20409

Algemeen
De afdeling automatisering van de bibliotheek is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de geïntegreerde beschikbaarstelling van systemen voor de ontsluiting van gepubliceerde informatie. Deze systemen maken deel uit van het TUE Campus Infor-matiesysteem (TUECIS). Het betreft onder meer: het bibliotheekautomatiseringssysteem VUBIS (wordt ook door een groot aantal andere bibliotheken gebruikt); een groot aantal systemen en bestanden op cd-rom die via het netwerk worden aangeboden; full-text bestanden van publikaties van verschillende herkomst in netwerken; koppeling met externe informatienetwerken en -systemen.
De werkzaamheden vinden in nauw overleg en gedeeltelijk in samenwerking met het rekencentrum plaats.
Taken
Binnen bovengenoemde informatiesystemen is uw taak gericht op het ontwikkelen van: applicaties met behulp van een MUMPS-database als uitbreiding en verbetering van het bibliotheeksysteem VUBIS; applicaties op Novell-servers in het bijzonder installatie en integratie van cd-rom-bestanden; diverse applicaties voor het aanbieden van full-text bestanden in netwerken. De nadruk ligt op integratie van de diverse applicaties en op gebruiksvriendelijke interfaces. Bij het ontwikkelen moet rekening gehouden worden met nationale en internationale ontwikkelingen en met gangbare standaarden. In de uitoefening van de functie moet voortdurend een relatie gelegd worden tussen de structuur van de informatie en de informatietechnologie. Bruikbaarheid van de ontwikkelde systemen voor een breed publiek staat voorop.
Gevraagd
Universitaire opleiding informatica, informatiesystemen of informatietechniek; ervaring met het ontwikkelen van database- en information retrieval programmatuur; ervaring met PC-netwerken; ervaring met moderne (grafische) gebruikers-interfaces en bijvoorbeeld WWW-toepassingen; ervaring met MUMPS strekt tot aanbeveling; een praktische instelling en het vermogen in teamverband te werken; het vermogen om onder tijdsdruk te werken, aangezien de afdeling bepaalde produkten volgens afspraak moet kunnen leveren.
Aanstelling/salaris
De aanstelling geschiedt voor een proeftijd van maximaal twee jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris bedraagt, afhankelijk van ervaring, maximaal fl. 6.094,- bruto per maand.
Inlichtingen
Betreffende de inhoud van de functie: ir. M. Keulers, tst. 4029. Overige informatie: W. Verhoef, personeels-adviseur, tst. 2065.
Hoe te reageren
Uw schriftelijke sollicitatie, met CV, binnen een week richten aan mw. drs. E. Wardenaar, hoofd Dienst Personeel en Organisatie, o.v.v. het vacaturenummer V20409.


In de sectie Discrete wiskunde bij de faculteit Wiskunde en Informatica is een vacature voor een

Universitair docent

V32605

Algemeen
De sectie Discrete wiskunde omvat het leerstofgebied discrete algebra en meetkunde en het leerstofgebied coderingstheorie en cryptologie. Deze laatste houdt zich bezig met wiskundige technieken om digitale informatie te beschermen tegen al dan niet opzettelijke verstoringen. Dit leerstofgebied is verantwoordelijk voor de afstudeerrichting Digitale Communicatie van de vakgroep.
Taken
De hoofdtaak van de kandidaat zal het verrichten van onderwijs ten dienste van de sectie Discrete wiskunde zijn. Een belangrijke component hierbij is het opzetten van een modelleerpracticum ‘Informatie en communicatie’ voor het tweede studiejaar.
Gevraagd
U bent gepromoveerd in de discrete wiskunde en beschikt over een grondige kennis van de toepassingen van de discrete wiskunde, in het bijzonder hoe digitale informatie in de praktijk beschermd wordt door technieken uit de coderingstheorie en de cryptologie. U beschikt over goede onderwijservaring en goede contactuele eigenschappen.
Aanstelling/salaris
De aanstelling is voor een periode van 8 maanden. Het salaris bedraagt, afhankelijk van ervaring, maximaal fl. 8.120,- per maand.
Inlichtingen
Nadere informatie over de functie wordt verstrekt door prof.dr.ir. H. van Tilborg, tst. 2739. Overige inlichtingen: mevr. M. van Koesveld, personeelsfunctionaris, tst. 2321.
Hoe te reageren
Uw schriftelijke sollicitatie kunt u binnen twee weken na publikatie richten aan drs.ing. H. van der Veeken, directeur beheer van de faculteit Wiskunde en Informatica, HG 6.15, o.v.v. vacaturenummer V32605.


Bij het Bureau van de faculteit Technologie Management is een vacature voor een

Faculteitssecretaresse (0.8/1.0 fte)

V39183

Algemeen
De werkzaamheden worden verricht voor de decaan van de faculteit (secre-tariële ondersteuning) en faculteitsbestuur en -raad en voor de vakgroepvoorzittersvergadering (secretaris).
Taken
Agendabeheer van de decaan; zelfstandig afhandelen van correspondentie; voortgangbewaking van in behandeling zijnde zaken; telefonisch contact onderhouden met in- en externe instanties over in behandeling zijnde onderwerpen (inhoudelijke informatie opvragen c.q. verstrekken); voorbereiden van FR, FB en vakgroepvoorzittersvergadering; notuleren en verslaglegging verzorgen; voortgangbewaking van de in de FR, FB en de vakgroepvoorzittersver-gadering gemaakte afspraken; postverwerking, archivering en algemene administratieve werkzaamheden; be-handelen en bewaken van protocolai-re aangelegenheden, zoals afscheidsrecepties; bezoekers ontvangen; waarneming secretariaat directeur beheer bij afwezigheid secretaresse; in overleg met voornoemde secretaresse regelen en verzorgen van: bezetting van het faculteitssecretariaat en telefonische bereikbaarheid, beschikbaarheid van kantoorbehoeften en apparatuur (kopieermachine, fax), wijze van postbehandeling, archive-ring e.d., huishoudelijke aangelegen-heden.
Gevraagd
HAVO- of VWO-diploma, aangevuld met secretaresse-opleiding; ervaring als zelfstandig secretaresse; uitsteken-de beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift; accuratesse; goed organisatievermo-gen; typevaardigheid en kennis van Wordperfect; vermogen om bij te dragen aan een goede werksfeer.
Aanstelling/salaris
Geschiedt voor een proeftijd van max. twee jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. Salaris, afhankelijk van leeftijd en ervaring, max. fl. 3.931,- br. per mnd. bij volledige werktijd.
Inlichtingen
Betreffende functie: L. de Kort, tst. 2612. Overige informatie: ir. F. Mien-tjes, personeelsadviseur, tst. 4886.
Hoe te reageren
Schriftelijke sollicitaties binnen één week aan L. de Kort, directeur beheer van de faculteit Technologie Management, TEMA 1.34, Postbus 513, 5600 MB Eindhoven o.v.v. het vacaturenummer.


Bij de Centrale Stafgroep (CSG) is een vacature voor een full-time

Subsidieverwerver

V08047

Algemeen
Het onderwijs en onderzoek aan de TUE is in toenemende mate afhankelijk van externe geldbronnen. Om hier adequaat op te anticiperen omvat bovenvermelde functie beleidsvoorbereidende en uitvoerende werkzaamheden voor het verwerven van subsidies voor onderzoek op lokaal, nationaal en internationaal niveau.
Taken
Meer in het bijzonder gaat het hierbij om de volgende werkzaamheden: het inventariseren van de subsidiemogelijkheden voor wetenschappelijk en technologisch onderzoek bij organisaties als NWO, STW, EZ, VROM, SENTER, NOVEM, e.a.; het onderhouden van contacten met nationale en internationale organisaties (EU-fondsen) in het kader van subsidieverwerving; het informeren en adviseren van facultaire medewerkers en het verlenen van daadwerkelijke ondersteuning bij het opstellen van aanvragen voor faculteiten; het coördineren en begeleiden van subsidie-aanvragen en het onderhouden van contacten met de deelnemers bij andere universiteiten of bedrijfsleven; het opzetten en ‘up-to-date’ houden van een centraal informatiebestand met betrekking tot subsidies; het leveren van een bijdrage met betrekking tot de formulering van TUE-beleid op subsidiegebied.
Gevraagd
Gedacht wordt aan een kandidaat met een academische opleiding in een technische/exacte richting met een commerciële belangstelling en zo mogelijk kennis van en ervaring met subsidieverwerving. Belangrijke kwaliteiten zijn analytisch en methodisch denken, creativiteit en goede sociale vaardigheden. Een goede mondelinge en redactionele uitdrukkingsvaardig-heid is vereist, evenals een goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift. Doorzettingsvermogen, flexibiliteit en representativiteit zijn noodzakelijke eigenschappen.
Aanstelling/salaris
De aanstelling geschiedt voor een proeftijd van maximaal twee jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. In het kader van de mobiliteitsgedachte, wordt deze functie met name interessant geacht voor iemand die na een periode van ongeveer vijf jaar doorstroomt naar een andere functie. Het salaris bedraagt, afhankelijk van ervaring, maximaal fl. 5.548,- bruto per maand. Bij gebleken geschiktheid is doorgroei mogelijk.
Inlichtingen
Betreffende de functie: drs. H. Waaijers, tst. 4198. Overige informatie: W. Verhoef, personeelsadviseur, tst. 2065.
Hoe te reageren
Uw schriftelijke sollicitatie, voorzien van een CV, kunt u binnen 14 dagen na publikatie richten aan mevr. drs. E. Wardenaar, hoofd Dienst Personeel en Organisatie, o.v.v. het vacaturenummer V08047.


Bij het Centrum voor Taal en Techniek van de faculteit Technologie Management bestaat een vacature voor een

Management assistent (0.8 fte over vijf dagen)

V39182

Taken
* Secretariaat CTT: post sorteren en waar nodig zelfstandig afhandelen; post doornemen met hoofd CTT; informatieverstrekking en bij afwezigheid van het hoofd actie ondernemen; informatie verzamelen, telefoon beantwoorden; agenda- en magazijnbeheer; typen, archiveren, kopiëren, verzenden van correspondentie; in overleg met het hoofd voorbereiden en afhandelen van vergaderingen zoals: verzamelen stukken, opstellen agenda, verspreiding van de stukken, bijwonen en notuleren van vergaderingen, uitwerken van besluitenlijst, administratieve afhandeling; uitwerken van conceptbrieven, ook in vreemde talen; regelen van catering.
* Documentatie: documenten behe- ren en toegankelijk maken; data- base opzetten en onderhouden; literatuur verzamelen en inwerken; relatiebeheer.
* Onderwijsadministratie en organi- satie CTT-onderwijs: roosteren van cursussen, docenten en zalen en bestellen apparatuur; bijhouden van cursistenadministratie en cijferlijsten; administratieve onder- steuning bij het aangaan, doorvoe- ren en afwikkelen van contracten met derden; medeorganiseren van voorlichtingsbijeenkomsten; onder- houden van contacten met docen- ten; verzorgen van cursusinforma- tie voor studiegids, infobulletin, nieuwsbrief e.d.
* Ondersteuning PR-beleid: mailings; ontwikkelen brochures; ontwikke- len en bewaken van huisstijl CTT; WWW-coördinator voor het CTT.
* Externe contacten/representatie: geven van telefonische informatie (ook in vreemde talen) over CTT- zaken; ontvangen en verwijzen van klanten. Gevraagd
VWO-diploma, aangevuld met secretaresse-opleiding; uitstekende communicatieve vaardigheden, klantvriendelijke instelling; uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, basiskennis van Frans en Duits; goede vaardigheid in verslaglegging; beheersing van moderne elektronische hulpmiddelen, zoals e-mail, Windows, Word, etc.; accuratesse, stiptheid en stressbestendigheid; snel kunnen overschakelen en tien dingen tegelijk kunnen doen.
Aangezien het hoofd van het CTT haar functie in parttime vervult, zijn zelfstandigheid, eigen initiatief, analytisch vermogen en het vermogen om prioriteiten te stellen voor het doelmatig uitoefenen van deze functie een eerste vereiste. Bovendien betreft het een nieuwe functie die vraagt om eigen initiatief.
Aanstelling/salaris
De aanstelling geschiedt voor een proeftijd van maximaal twee jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris bedraagt afhankelijk van ervaring tot maximaal fl. 3.931,- bruto per maand (schaal 6) bij volledige werktijd.
Inlichtingen
Betreffende de functie: mw. drs. M. Bouman, tst. 2912. Overige informatie: ir. F. Mientjes, personeelsadviseur, tst. 4886.
Hoe te reageren Sollicitaties binnen één week aan L. de Kort, directeur beheer van de faculteit Technologie Management, TEMA 1.34, o.v.v. het vacaturenummer.