TU/e-fiets voor studenten

ID zoekt nieuw paradigma

La Fura dels Baus
In memoriam Ad de Jong

Op donderdag 12 juli is onze collega Ad de Jong tijdens zijn vakantie in zijn geliefde Italië overleden. Wij zijn geschokt door dit onverwachte verlies. Ad is 52 jaar geworden. De drukbezochte afscheidsdienst heeft plaatsgevonden op zaterdag 21 juli. Vele collega’s van de TU/e waren daarbij aanwezig. Ad werkte sinds 1 december 1985 bij de TU/e. Hij heeft jarenlang de functie vervuld van Lokale Coördinator voor de faculteit Elektrotechniek vanuit het Rekencentrum. Na het opheffen van het rekencentrum in 1998 ging Ad bij het ICT Service bedrijf aan de slag. Steeds meer werd duidelijk dat hij zich sterk aangetrokken voelde tot onderwijs. Dit resulteerde in een geleidelijke overgang naar de groep CEMAS binnen de faculteit W&I.
Ad gaf onderwijs en instructie op het terrein van de statistiek en ict. Tevens was hij de organisator en administrator van de ict-cursussen die door CEMAS werden gegeven. Befaamd was Ad om zijn perfectionisme en om zijn grote hart voor studenten: bij elke tentamenuitwerking wist hij wel iets te vinden dat goed bedoeld was. Bovenal was Ad een bijzonder loyale, sociale en hardwerkende collega: altijd bereid bij te springen bij grote drukte en actief betrokken bij onze sociale activiteiten. In onze gedachten zal hij voort blijven leven wegens: zijn krantenknipsels, zijn droge humor, zijn inzet, zijn collegialiteit en vriendschap, het ‘koffie-drinken’ met hem, zijn relativeringsvermogen, de gezamenlijke fietstochten, de groepsetentjes, zijn bescheidenheid, zijn warmte, de zorgvuldigheid waarmee hij zijn woorden koos (nooit een onvertogen woord).
Ad: nu al is duidelijk hoe erg we je missen.
Ad hield van mensen, hield niet van leidinggeven.
Hij was betrokken en kon zich verliezen in de schoonheid der dingen. Ad hield ook van reizen, samen met zijn vrouw en zoon.
De faculteit en de Dienst ICT zijn hem veel dank verschuldigd voor zijn jarenlange grote inzet en betrokkenheid.
Wij wensen Doreth en Alexander sterkte om dit verlies te dragen.

De groep CEMAS, de Dienst ICT en het bestuur van de faculteit Wiskunde & Informatica