Van Lint Bad

Honderd keer U-raad onder MUB

Noche de Tuna
DFEZ-directeur Lenoir verlaat de TU/e

14 september 2007 - Drs. Henk Lenoir (57), directeur van de Dienst Financiële en Economische Zaken (DFEZ), verlaat per 1 januari 2008 de universiteit. Lenoir, die vijf jaar in dienst was als baas van DFEZ, gaat als freelancer interim- en consultancy-werk doen. Er is nog geen opvolger bekend. “Het zit in mijn karakter om niet lang ergens te zitten”, vertelt Lenoir. “We hebben de zaak hier op orde en ik wil weer eens wat anders. Ook de markt is heel goed op dit moment. Ik word nog vaak benaderd voor klussen.” In de acht jaren voor hij bij de TU/e kwam, werkte Lenoir ook al als zelfstandige aan interim- en consultancyjobs.

x1_s.jpg
Henk Lenoir

Het belangrijkste dat hij hier bereikt heeft, is dat de financiën weer ‘transparant’ zijn, vertelt het DFEZ-hoofd. “De universiteit is weer financieel in evenwicht en doorzichtig. Dat heeft te maken met de herinrichting van het financiële systeem ORCA, en de verbeterde administratieve en rapportagediscipline ” Volgens Lenoir is het daardoor sneller mogelijk om financiële gegevens boven water te krijgen en is sneller zichtbaar wat de consequenties zijn van beoogd beleid. “En we hebben al een aantal jaren geen negatief resultaat meer. Maar ook bewust geen grote overschotten, zodat de financiële middelen maximaal beschikbaar zijn voor nieuw beleid en uiteraard voor onderwijs en onderzoek.”
De afscheidsreceptie voor Henk Lenoir vindt plaats op dinsdag 11 december in de University Club om 16.00 uur.