Cultuurverenigingen naar Bunker

Lichtjesroute

Het sleutelgat
ST sport op strandzand
27 september 2007 - Vanuit het normaal gesproken zo steriel ogende gebouw Helix loopt op donderdagmiddag 27 september een flink zandspoor naar buiten. Wie het volgt, komt uit bij de twee beachvolleybalveldjes die voor de sportdag van de faculteit zijn aangelegd. De faculteit Scheikundige Technologie bestaat vijftig jaar en dat zullen de medewerkers weten. De hele week zijn er al activiteiten, zoals een ‘science day’ en een reünie.
x1_s.jpg
Foto: Rien Meulman

Er wordt donderdag niet alleen gevolleybald. De vijftien teams -veelal samengesteld uit wetenschappelijk medewerkers, maar ook drie met louter studenten- gaan ook op de racefiets en in een levend tafelvoetbalspel de strijd met elkaar aan.

Volgens organisator Michael Scheepers ging het er hoofdzakelijk om de samenhang binnen de faculteit te bevorderen. Hij is vooral verheugd dat er veel buitenlanders meededen. “Die hebben we dan ook extra geprobeerd te werven op borrels.”