Noordhof-prijs voor GTD’er

Dutch Design Week

Het sleutelgat
Week lang wetenschap en techniek

18 oktober 2007 - Vanavond, donderdag 18 oktober, is er vanaf 19.30 uur in collegezaal 2 van het Auditorium een openbare lezing over het weer en sterrenkunde. De lezing wordt verzorgd door de dr. A.F. Philips Sterrenwacht in Eindhoven in het kader van de nationale WetenWeek. Deze is gisteren, woensdag 17 oktober, in heel Nederland begonnen. De week is bedoeld om het brede publiek kennis te laten maken met wetenschap en techniek. Daarom openen vele universiteiten, (onderzoeks)instellingen, bedrijven, sterrenwachten, musea en bibliotheken hun deuren. Het thema van de WetenWeek van 2007 is ‘Topje van de ijsberg’, verwijzend naar het Internationale Pooljaar.
In Eindhoven kunnen kinderen bij het Milieu Educatie Centrum Genneper Parken kennismaken met duurzame energie. De Dr. A.F. Philips Sterrenwacht is komend weekend geopend voor het publiek. Dat kan er overdag kijken naar de zon en ’s avonds naar de maan en planeten./.

Meer informatie is te vinden op www.wetenweek.nl.