Favorite places

Meijer in top-100

Tappers-opdracht Thor
Eindhovense editie StukaFest op 27 februari
21 november 2007 - Een waslijn met sokken, geflankeerd door het bijtjeslogo van Virus, hangt bij de ingang van de TU/e-campus aan de Kennedylaan en boven het Limbopad. De verklaring van dit cryptogram: stichting Virus werkt hard aan de organisatie van het Studentenkamerfestival (StuKaFest), dat een paar dampende sokken als logo hanteert. De datum van het festival is woensdag 27 februari 2008.

x5_s.jpg
Virus brengt met een waslijn met sokken het StuKaFest onder de aandacht.
Foto: Bart van Overbeeke

In de aanloop naar het eerste Eindhovense StuKaFest wil Virus vaker van dit soort kleine publiciteitsacties houden, om het festival onder de aandacht te brengen.
StuKaFest is een evenement dat bestaat uit een serie kleinschalige optredens op studentenkamers. Het is bedacht in Nijmegen, waar in 2001 het eerste StuKaFest was. Inmiddels zijn er zes steden die een eigen editie organiseren, waaronder nu dus ook Eindhoven.

De eerste artiesten zijn al bekend. Zo treedt het door popblad OOR geloofde Sneakerfreak op, het bandje ONS en singer-songwriter Marlies Somers.
Veertien kamers heeft Virus inmiddels weten vast te leggen voor het festival. De stichting zoekt nog naar meer studentenkamers; het minimum dat de organisatoren willen bereiken, is vijftien, laat Virusvoorzitter Melvin Aoys weten. De kamers moeten bij voorkeur ongeveer twintig vierkante meter groot zijn, zodat er een kleine twintig man publiek in kan. Verder moet de kamer binnen de ring liggen, alhoewel dat geen absolute vereiste is. “De kamers moeten maximaal vijftien minuten fietsen uit elkaar liggen”, aldus Aoys.
Virus mikt op een act per kamer, die allen zullen optreden in de avonduren. Alle acts zien, is onmogelijk: een kaartje voor het StuKaFest is een passepartout voor drie vantevoren te kiezen optredens. En natuurlijk voor het slotfeest, waarvan de locatie en de programmering (Virus wil een deejay en een band laten optreden) nog vastgelegd moet worden.

Kijk voor meer informatie op www.stukafest.nl.