Beheerder van De Bunker

Verkiezingsstrijd op de TU/e

GELIMBO presenteert prins carnaval
Lok de kiezer met lekkers
29 november 2007 - De fracties uit de universiteitsraad zetten vooral ‘lekkers’ in om de kiezers aan de TU/e deze twee verkiezingsdagen -gisteren en vandaag- tot stemmen te bewegen. Klapstuk was de chocoladefontein van studentenfractie PF, gisteren en eergisteren in het Auditorium. x1_s.jpg
De chocoladefontein die de PF de afgelopen twee dagen inzette ter promotie van de UR-verkiezingen. Foto: Bart van Overbeeke

Eerder deelde deze fractie al enkele duizenden rolletjes pepermunt uit op de campus en schonk chocolademelk op het Limbopad. Dr. Jos Maubach, lijsttrekker van de personeelsfractie, liet een stapel vlaaien aanrukken om stemmers naar een stemruimte in het Hoofdgebouw te lokken. Stemmen kan weliswaar online en dus vanachter je pc, maar wie van de twee ‘stem-laptops’ in HG 8.40 gebruikmaakt, kan er ook vandaag nog een stuk vla verorberen. En ook Groep-één deelde deze week consumeerbare goederen uit: ze schonken koffie, en gaven veertienhonderd flesjes mineraalwater weg met het gele fractielogo erop.
Maar dat was niet het belangrijkste promotiemiddel van Groep-één, vertelt lijsttrekker Rafaella Broft. Dat was de flyer in A5-formaat, die achtmaal opengeklapt kan worden. Elke keer dat je ‘m verder openvouwt, komt er diepere informatie tevoorschijn. De PF hield het bij een eenvoudigere flyer met vier speerpunten, en de personeelsfractie hing wat posters op. Dat laatste was eigenlijk veel te weinig pr wat lijsttrekker Maubach betreft. “Dat moet de volgende keer echt anders.”
Stemmen kan via de verkiezingen-website. Hoeveel mensen er al gestemd hebben, is onbekend. Tussentijds worden geen mededelingen gedaan over het verloop van verkiezingen, laat het Centraal Stem Bureau (CSB) van de TU/e weten. Het CSB maakt de uitslag en de opkomst maandag om 13.00 uur bekend in de Dorgelozaal in Traverse.