Stefan van Delft over Eureka!Cup

GTD weg uit het hart van de universiteit

Raceauto studenten verbeterd
Eindhovenaren zien ‘Eindhoven Studentenstad’ wel zitten
24 januari 2008 - Zeventig procent van de inwoners van Eindhoven merkt dat de stad ‘een beetje’ tot ‘veel’ een studentenstad is. Bovendien vindt 61 procent dat de gemeente best extra geld mag uitgeven aan het op de kaart zetten van Eindhoven als studentenstad. Dit blijkt uit de inwonersenquête 2007 van de gemeente Eindhoven, gehouden onder 1824 inwoners. x1_s.jpg
Het stadsdiner van het Eindhovens Studenten Corps, afgelopen jaar op de Markt in de binnenstad. Foto: Bart van Overbeeke.

In de vragenlijst waren zes vragen opgenomen die betrekking hadden op dit thema. Uit de resultaten blijkt dat slechts 13 procent van de respondenten zich niet kan vinden in de kreet ‘Eindhoven Studentenstad’. Verder heeft de Eindhovenaar geen last van studenten: slechts vijf procent meldt hinder te ondervinden. Wel stoort 39 procent van de inwoners zich soms aan studenten. Verder blijkt dat de Intro een behoorlijke bekendheid geniet: 69 procent van de 1824 deelnemers aan de enquête zegt de introductieweek te kennen.