De omzetting maakt deel uit van de nieuwe huisstijl van de TU/e. Rood en blauw zijn daarin de hoofdkleuren en er is een belangrijkere plaats gereserveerd voor kleurrijke foto’s. De stijl moet meer onderscheidend zijn en moet het innovatieve karakter van de universiteit duidelijker overbrengen.
De belangrijkste blikvanger van de vernieuwde homepage is de ruime bovenbalk die gericht is op studiekiezers. Op de homepage is voortaan ook de mogelijkheid om onderwerpen prominent onder aandacht te brengen met banners. Een daarvan zal gebruikt worden om bezoekers gemakkelijk naar vacatures van de TU/e te leiden. Een andere verandering is de verhoogde beeldschermresolutie. Die gaat van 800 bij 600 naar 1024 bij 768 zodat er meer in het beeld past. De vergroting past bij de trend dat pc-gebruikers steeds grotere monitoren hebben.
Aan de omzetting is ongeveer vijf maanden gewerkt door de webredactie van de universiteit. Ongeveer twintigduizend webpagina’s hebben daarmee een nieuw uiterlijk gekregen. Dat betreft pagina’s voor intern gebruik en pagina’s voor externe bezoekers. In de toekomst wordt de website van de TU/e waarschijnlijk gescheiden in een intern deel (intranet) en een extern gericht deel./. |