“Als kind wilde ik al niet uit bad”

Carnaval barst los in Lampegat

Studentengolf groeit
Versier je varken bij ID
31 januari 2008 - Ruim driehonderd studenten Industrial Design (ID) gingen gisteren, woensdag 30 januari, een familie weerloze spaarvarkens te lijf. ‘Pimp your pig’ luidde de opdracht die de organiserende studievereniging Lucid samen met de faculteit ID gaf aan eerste-, tweede- en derdejaarsstudenten van de ontwerpersopleiding.
Foto: Bart van Overbeeke

Met alle mogelijke materialen en werktuigen mochten ze de plastic spaarvarkens naar eigen smaak verbouwen. Eén voorwaarde werd gesteld: het resultaat moest het toekomstbeeld van de maker weergeven. “We zijn heel benieuwd hoe al die verschillende studenten de toekomst zien en welke technieken ze gebruiken om hun varken te pimpen”, vertelde Kevin Pfeil van Lucid. Ter inspiratie hadden de studenten woensdagochtend twee lezingen aangehoord van docenten van Bouwkunde en Industrial Design over het begrip ‘tijdgeest’.

Morgen, vrijdag 1 februari, maken de studenten de opdracht af. Dan zijn in de vitrines op vloer drie van het Hoofdgebouw een maand lang de beste ontwerpen te bewonderen.