“Als kind wilde ik al niet uit bad”

Carnaval barst los in Lampegat

Studentengolf groeit
Project Japan uitgebeeld in tentoonstelling
31 januari 2008 - Met vier lezingen en een feestelijke opening, ging dinsdagmiddag de expositie over ‘project Japan’ in het Vertigogebouw van start. CHEOPS, de studievereniging van Bouwkunde, heeft de tentoonstelling ingericht.
Foto: Bart van Overbeeke

Bouwkundestudenten deden vorig jaar onderzoek naar duurzame technologie, creatief ruimtegebruik, lean bouwen (zo efficiënt mogelijk bouwen) en Brainport. Ze zochten binnen deze onderwerpen naar verschillen en overeenkomsten tussen Nederland en Japan. In oktober vorig jaar is een groep docenten en studenten naar Japan geweest om alles ter plaatse te onderzoeken.

Als je het Vertigogebouw binnenwandelt, vallen al snel de verschillende houten panelen op. Lijnen op de grond symboliseren een metrostelsel en fungeren tegelijkertijd als wegwijzers naar verschillende onderdelen van de tentoonstelling. Zo zijn er sfeerfoto’s van Japan te zien, kun je als bezoeker filmpjes bekijken, maquettes bezichtigen en informatie over de onderzoeken lezen. Zo hebben studenten bijvoorbeeld gekeken hoe Rotterdam eruit zou zien als het net zo vol zou worden gebouwd als een Japanse stad.
De tentoonstelling loopt nog tot 22 februari./.