Krachtpatsertje Industrial Design

Op zoek naar de opvolger van de Blu-ray disc

Verrassend moderne expo van ‘oude kunst’
Universitaire opleiding voor onderwijzers
28 februari 2008 - Nieuwe mogelijkheden voor wie de pabo te licht vindt, maar toch juf of meester wil worden. In Utrecht haal je straks in vier jaar een universitair bachelordiploma onderwijskunde én pabo-diploma.

De ‘academische lerarenopleiding primair onderwijs’ is een initiatief van de Universiteit Utrecht en Hogeschool Utrecht. De vierjarige dubbelopleiding voorziet in een groeiende politieke en maatschappelijke behoefte aan onderwijzers met academische kennis en vaardigheden.

De twee bachelorstudies zijn zodanig met elkaar vervlochten dat het lijkt alsof de studenten één opleiding volgen. Het programma begint in september en wordt aan beide instellingen verzorgd. Het is toegankelijk voor vwo’ers en voor pabo-studenten die hun propedeuse hebben behaald. Vanwege het ‘veeleisende karakter’ van het programma worden zij aan de poort geselecteerd. Ze moeten onder meer een motivatiebrief schrijven en de verplichte rekentoets al van tevoren halen. De belangstelling zal naar verwachting te groot zijn voor de vijftig beschikbare plaatsen. (HOP)/.