Hard basgitaar spelen voel je in je buik en borst

Bloedstollende experimenten

De eerste stap op weg naar nano-fabriekjes
Symposium over techniek en ontwikkeling
3 april 2008 - De bestuurscommissie Techniek voor Ontwikkelingsproblematiek (TvO) en Studium Generale (SG) houden 9 april een symposium over techniek en ontwikkeling. Deze Innovation for development day (I4D) wordt van 10.00 tot 17.00 uur gehouden in het Auditorium. Het exacte thema is (dis)Connecting the world.

Vertegenwoordigers van de TU/e, TU Delft, Wageningen Universiteit, de SG’s aan deze universiteiten, stichting OIKOS en Ingenieurs zonder Grenzen (KIVI-NIRIA) bereidden het symposium voor. Ze willen de aandacht versterken voor de rol die technologie en innovatie kunnen spelen in ontwikkelingslanden. Eén van de sprekers op het symposium is Amitkumar Lohiya, TWAIO Elektrotechniek op de TU/e. Op het symposium spreekt hij over de kansen en impacts van ICT in ontwikkelingslanden. Hij gebruikt daarvoor India als voorbeeld. Dit symposium is het tweede van het I4D-netwerk. Het eerste ging over energie en ontwikkeling. TvO verwacht ongeveer 150 belangstellenden voor 9 april. De toegang is gratis, aanmelding verplicht bij tvo@tue.nl of sg@tue.nl.