Vreselijk veel zin om naar Ghana te gaan

Stapje dichterbij goedkopere medicijnen

Waterpolo met kater
Summer Course brengt TU/e internationale sfeer
26 juni 2008 - De TU/e verzorgt in augustus een Summer Course van drie weken voor internationale masters die het nieuwe collegejaar in Eindhoven beginnen. De nadruk ligt op integratie met Nederlandse studenten. Daarom heeft de tweede week van de Summer Course grote overlap met de Bachelor intro van 2008.

Het eerste TU/e-brede introductieprogramma maakt de nieuwe masters bekend met de TU/e, Eindhoven, de Nederlandse cultuur en studiegenoten. In groepen van ongeveer acht masterstudenten van dezelfde faculteit zullen ze van 4 tot en met 22 augustus workshops bijwonen. Die behandelen onder meer de Nederlandse cultuur en presentatievaardigheden.

In de eerste week is een registratiedag opgenomen. Dan wordt vanuit de TU/e de inschrijving in orde gemaakt. De Rabobank en de gemeente Eindhoven zijn ook aanwezig en verzekeringsmaatschappij AON organiseert een presentatie.

In de tweede week draaien de masters voor een groot gedeelte mee in het introductieprogramma voor de eerstejaars. De masters krijgen ook een ‘papa’ of ‘mama’ als begeleider. Volgens studentenadviseur Cynthia Schreuder moet het gezamenlijke programma de bewustwording van de internationale omgeving groter maken. “Dit is voor zowel de Nederlandse als de internationale studenten van belang.”

In de laatste week kunnen masters die met een bedrijfsbeurs naar de TU/e hun gaan bedrijf bezoeken.

Hoeveel masters de Summer Course gaat tellen, is nog niet duidelijk. Momenteel worden de beurzen namelijk toegekend. Naar schatting komen ongeveer honderd internationale studenten uit landen als China, India, Ethiopië, Mexico, Turkije en Rusland naar de TU/e./.