Vreselijk veel zin om naar Ghana te gaan

Stapje dichterbij goedkopere medicijnen

Waterpolo met kater

Smart Energy Glass wint aanmoedigingsprijs

27 juni 2008 - Smart Energy Glass, ofwel SenerG, heeft gisteravond in de derde ronde van New Venture een van de twee aanmoedigingsprijzen gewonnen. De prijs bedraagt 5.000 euro. De drie hoofdprijzen in de ondernemingsplanwedstrijd, à 25.000 euro elk, gingen naar andere bedrijfsplannen x3_s.jpg

SenerG is een product van het bedrijf Peer+, van TU/e-aio ir. Casper van Oosten en Thomas Bouwels. De laatste studeerde in januari af bij de opleiding Bedrijfswetenschappen van de Universiteit van Tilburg. Zijn marketing-afstudeerscriptie voerde hij uit in de groep van Kees Bastiaansen op de TU/e. SenerG is een soort glas dat inkomend zonlicht naar wens kan dimmen en het overschot aan licht kan omzetten naar elektrische energie.

Het idee viel al eerder in de prijzen, bij de tweede ronde van New Venture. Toen ging het om een haalbaarheidsstudie, nu moest er een bedrijfsplan gemaakt worden. In de derde en tevens laatste ronde werden 110 plannen ingediend. Tien deelnemers mochten proberen de jury te overtuigen van de kwaliteit van hun businessplan in een elevator pitch.

Onlangs kende STW ook een 'valorisation grant' van 25.000 euro toe, om een haalbaarheidsonderzoek voor Smart Energy Glass te financieren.